onsdag 9 augusti 2017

Mitt första steg in i Cannabis branschen

Cannabis tycks ju följa spelbranschen i det att verkligheten helt enkelt trumfar motsträviga politiker. Först medicinskt marijuana (t.om i Sverige https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/efter-flera-ars-kamp-nu-far-andreas-thorn-medicinsk-cannabis) och därefter i delstat/land efter land för användning på samma sätt som alkohol vilket väl också är ungefär lika farligt vad jag förstår.

Det som är intressant med den här typen av gradvist godkännande är att det öppnar för små aktörer att positionera sig innan jättarna. I Kalifornien är det t.ex från jan 2018 lagligt med cannabis för alla (innan dess väl spritt medicinskt bruk) samtidigt som det finns lagar på nationell nivå som håller undan jättarna ett tag till och för den delen finansiering av nykomlingar från många aktörer.

Även om jag inte har några principiella åsikter om att cannabis är bättre eller sämre än alkohol så har jag en negativ syn på rökning. Jag är inte själv rökare, rökning stör omgivningen etc.

Därför finner jag det intressant när cannabis nu integreras i livsmedel och börjar tas upp av företag med just erfarenhet av att producera och distribuera livsmedel snarare än företag som odlar grönt i växthus..

Bolaget jag investerar i är detta: https://madebyplus.com/ och det är ett start up i Kalifornien som alltså köper Cannabisolja och gör godis och tuggumi produkter. Bolaget är ännu inte noterat men jag kommer åt private placement de gör för att köpa in mer produktionsutrustning och bygga ut fabrik genom att jag är medlem i Gecko's private placement grupp


Det är min första placering med Gecko som jag tidigare nämnt jag imponerats en hel del av senaste två åren. Det är nu uppenbart för mig att ständiga resor till Kanada och byggande av nätverk skapar intressanta möjligheter och jag själv väljer vilka erbjudanden jag hoppar på, Plus blev det första och som ni förstår är det rent riskkapital vi pratar om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar