tisdag 25 juli 2017

Goldman Sachs och oljan

Global oil demand could peak as early as 2024 if there are more efficiency gains in vehicles, greater market penetration by electric cars, lower economic growth and higher fuel prices, Goldman Sachs said in a research note on refining on Monday.
Economic expansion in emerging markets – led by India – may stave off reaching a peak until 2030, although demand growth will still slow over the next decade given improving mileage in cars and trucks and the greater use of electric vehicles, research analysts from the investment bank said.
The global electric fleet, for instance, is expected to grow more than 40-fold to 83 million vehicles by 2030, from 2 million in 2016, the researchers said in the note.
“In our extreme case, we project peak oil demand in 2024,” the Goldman analysts said.

Jag uppmanar er verkligen att sätta av timmen för att se hela Youtube videon ett par bloggar ner. Återigen, jag säger inte att det som beskrivs där kommer hända (just på utsatt tid) men jag säger att om ni inte har ett öppet sinne så kommer ni inte kunna följa och anpassa er lika effektivt som om ni är medvetna om dessa scenarier. Det i sin tur KAN kosta er ohyggligt mycket tror jag... så sätt av timmen om inte för att välja rätt investeringar utan för att ha en beredskap att undvika fel exponering när/om signalerna kommer att en dramatisk utveckling är på gång.


Detta, nedan, är en annan megatrend som pågår, nämligen rasande snabb tillväxt i LNG konsumtion, ett avgörande skäl jag äger Teekay LNG TGP:us

China increased liquefied natural gas (LNG) imports in the first half (H1) of 2017, as part of an effort to clean up its coal-dominated energy mix.
The LNG channeled into the world’s biggest energy consumer rose 38.3 percent year on year to 15.89 million tonnes in the January-June period, according to data released by the General Administration of Customs on July 23.
The growth rate is higher than the 21.2-percent increase registered in the same period last year, partly encouraged by the lowering policy barriers for LNG from the United States to enter the Chinese market.
The country had already imported 400,000 tons of US gas in the first five months, in sharp contrast to zero a year ago, Vice-Premier Wang Yang said on July 18 during his visit to the United States.
The country’s demand for natural gas is on the rise as the government eyes the clean fuel to help gradually replace dirtier coal. Coal consumption accounted for 59.8 percent of China’s overall energy use in H1.

Jag anser mitt jobb som placerare i mycket är att följa och försöka identifiera trender så att jag placerar i branscher som har "medvind". Det var så jag tjänade stor del av mina pengar i Ryssland följt av småbolag i Kanada följt av shipping och förhoppningsvis framöver i sådant som litium och förnyelsebar energi och LNG transporter.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar