måndag 3 april 2017

Dagens handel

Handeln i KNOP bekräftar idag inte min tes om PP så jag är köpare, dvs jag har just nu köpt tillbaka en stor del av det jag sålde några procent billigare. Typ en bonuskvartalsutdelning.. Jag är mycket nöjd med att få tillbaka dem in. Är inte lätt att bygga sin utd portfölj med alla frestande säljtillfällen. Igår råkade det bli tämligen perfekt. Så är det inte alltid.

Sen drar Golden Ocean mig upp mot mitt gamla high, under en procent från det just nu.

Jag ska nämna att jag kompletterat dry bulk playet med ytterligare en sådan "riskabel shippingsektor" och det är LPG. Jag är inne följande bolag i storleksordning: BW LPG (Oslo), Dorian LPG (USA) och Avance Gas (Oslo). Det är en rejäl satsning och mina ingångsvärden är ca 42.5, 10.2, 28.5.

Jag vill passa på att nämna att jag haft ett lite halvsegt kvartal, efter dagens uppgång så ligger jag i skrivande stund ungefär som STH börsen, dvs klar inbromsning efter fantastiska 2016. Skälet är förstås tunga innehavet i CNE som nu är lite mindre till förmån för mer trading och mer shipping.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar