lördag 25 mars 2017

Mycket bättre diversifierad portfölj.

Tre stora innehaven jag äger idag är:
- Teekay LNG

- Golden Ocean (dry bulk)

- Canacol Energy

Därefter följer bolag som:
- Golar LNG

- Knot offshore partners

- Höegh LNG

För er som minns Dream bolagen (REITs) så kan jag nämna att jag äger moderbolaget där.

- DRM.TO http://www.dream.ca/wp-content/uploads/2016/05/Dream-Unlimited_AGM_Presentation_05092016_WEB.pdf främst baserat på mycket låg substansvärdering och god historik av att substanvärdet ökar bra. Värderas lågt pga misstänksamhet mot deras och i viss mån dotterbolags exponering mot västra Kanada där olja är viktigare. Komplext bolag att förstå. Anser mig ha viss fördel efter att ha följt dotterbolagen så länge.

Ca 6% från årshögsta fortfarande. Jobbar naturligtvis för att återigen få igång tillväxten via bra placeringar och bra trading. Shipping är området där jag tycker mig ha bäst kunskap och som jag flera gånger nämnt så anser jag att man minst kan dela upp det området på två olika sätt:

1. Kontraktsbolag med utdelningar vs högriskbolag.
2. Subsektorerna inom shipping.

Gissningsvis blir den här bloggen lite av ett startskott för att bloggen återigen kommer skriva mer om shipping.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar