torsdag 16 februari 2017

Canacol nerd?

Jag har fått den 89 sidiga mer djuplodande presentationen från bolaget som användes vid analytikerträffen nyss.

13 mb, den som önskar kan maila in till originalbraila at yahoo com så skickar jag över den.

Den som inte orkar lägga tid på det kan veta att det kom bra nyhet idag på omfinansiering, något jag länge sagt inte borde vara något att oroa sig för.. men när kursen är svag så hittar folk alltid skäl att oroa sig så därför var det mkt bra.

Jag är mycket förtjust i mitt flaggskeppsbolag Canacol's framtidsutsikter måste jag säga. Det i sig garanterar ju ingenting men så känner jag i alla fall.

Mer Canacol idag: http://seekingalpha.com/article/4046189-canacol-energy-natural-gas-producer-deep-value-hidden-gem Pro artiklar brukar vara bra. Om ni inte kan läsa utan att registrera er så se till att göra det (gratis), Seeking Alpha är ett av mina viktigaste verktyg.

(RED: JAG KÄNNER VISS OSÄKERHET OM EN FIL PÅ 13 MB KOMMER FRAM, DVS OM NI MAILAR OM DEN OCH INTE FÅTT DEN INOM RIMLIG TID, TVEKA INTE ATT KONTAKTA IGEN OCH FRÅGA, GÄRNA MED ALTERNATIV MAIL, Yahoo verkar i alla fall funka)

2 kommentarer:

  1. Har du några tips på REITs som är köpvärda nu? Du har ju gått över till shipping verkar det som men det känns lite riskablare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Shipping är min spets och det finns hela spektrat av risker.

      Men när det är sagt så är det mitt mål att i nära framtid tillföra även andra branscher till utdelningsportföljen inkl REIT's.

      Viss diversifiering bortom spetsämnet är ett mål.

      Radera