tisdag 10 januari 2017

Rätt eller fel, med så väldigt hög andel likviditet har jag agerat på denna:

http://seekingalpha.com/article/4035605-changes-distributions-created-opportunity-closed-end-fund

Ska just ses som en placering av likviditet för mig mer än annat. Mer fakta finns här:
https://us.pioneerinvestments.com/products/closed-end-funds/closed-end-fund-daily-pricing.html

Notera att jag alltså inte gör pair trades då jag inte kan eller för den delen vill shorta aktier eller annat. Alltså lång börshandlade fonden, inget annat.

I övrigt har jag handlat tillbaka en hel del GLNG en bunt procent billigare än jag sålde och även motat CNE på 4.30 så här långt. Min åsikt om dagens CNE kurs är som jag tidigare idag sa till min far "bara trams". Gamla vanliga att de dras ner till reanivåer när oljan hostar lite. Vanligt och fel.

Jag hoppas och kan tänka mig att mitt agerande vad gäller aktier-na är rätt förutsägbart. Som jag sagt tidigare så har jag inget emot det. Men kom ihåg att jag självklart aldrig har en aning när t.ex en aktie bottnar vad gäller korta (eller långa..) svängningar. Fördelen med lite tyngre papper som GLNG är ju tvärtom att ert agerande inte stör mig då vi är så små..

2 kommentarer:

  1. Någon som har erfarenhet av nätmäklaren Degiro?

    De har mycket låga courtage, t ex 0.5 USD för de amerikanska börserna och 2 EUR för Kanada. London och Australien något dyrare men ändå klar fördel med enkel åtkomst.

    ISK är möjlig, valutakonto vet jag ej, så de kanske tar igen courtaget på växelkursen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den erfarenhet jag har av dem är negativ i det att jag fann dem av intresse och två gånger kontaktade dom och förklarade mitt intresse att få information från dem som kund, nyhetsutskick eller vad som helst som kunde påminna mig att de fanns vilket jag lovades.

      Då jag helt glömt bort dem till ditt inlägg nu... typ 6-8 månader så inser jag att jag inte fått något av dem...

      Har för mig att de inte hade ISK när jag kollade sist.

      Även om jag surar lite att de inte skött det jag som potentiell kund bad om... så är jag naturligtvis mycket intresserad, speciellt om de tillåter ett papper som SLTB.us på ISK

      Radera