torsdag 24 november 2016

Köper tillbaka K92 aktier

Var nere på 8000 st igår efter försäljningar både just före och efter guld föll. Verkar vara i princip en stor säljare (Anonymous) som tycker det NU är dags att sälja. Kanske har han rätt... isåfall undvek jag i alla fall en del av aktiens nedgång...

NOTERA att jag inte nödvändigtvis tycker det är rätt tillfälle köpa PM aktier..  det är mer att jag gillar bolaget, har en för mig väldigt låg exponering mot PM efter gårdagens dumpande och försäljningarna innan 1200 bröts. Dvs jag normaliserar delvis min portföljvikt för PM som ju jämfört med gamla tider är en inte alltför hög procentsiffra. Jag ser fortfarande klara risker med PM sektorn och t.ex 1180 nivån och vill varna för att låta sig dras in i något man kan komma sova dåligt pga...

RED: Gick som vanligt tillbaka till hemsidan för att läsa presentation och annat material ÄNNU en gång. Hittade en rejält mycket bättre och mer omfattande November presentation:
http://www.k92mining.com/wp-content/uploads/2016/11/K92-Mining-Presentation-November-2016.pdf

Gruvuppstarter är notoriskt stökigt att sätta sitt kapital i. Mycket som kan gå fel som de flesta läsarna säkert upplevt. Men när det är sagt så kan jag bara konstatera att potentialen till något stort finns med de höga halter och för underjordsbrytning breda intervall, åtminstone på steg 2 produktionen i Kora. En fördel med det är i sig lägre risker att få problem med utspädnig av malmen. Låga förväntade AISC runt 600 usd ger också mindre sårbarhet (om det nu blir 600 usd..) vid ett guldpris som t.ex backar till 1100 usd än vad det är för ett bolag med säg iofs goda 900 usd.

Ledning och styrelse har också varit med förut vilket man ju lärt sig uppskatta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar