fredag 25 november 2016

Dagens handel

Igår köpte jag KNT mellan 85 och 89 cent och jag köpte rätt mkt så att aktien blev lite för tung med tanke på riskerna i sektorn som ändå kvarstår och även bolagsspecifika uppstarten.

Det var därför naturligt att sälja av de aktier som jag tog på 88-89 cent för snitt kanske 93 cent när chansen bjöds. Kvar är nu ett mer lagom antal aktier tagna på 85-87 cent och dessutom kan jag alltid vara aktiv och handla mer om det bli rea igen.

På det hela taget så handlar det om riskhantering.

I övrigt så har jag gjort ett köp i GLNG, dvs Golar vilket kan ses som återköp av en av 2-3 poster sålda dryg dollar högre.

Gratis courtage via Avanza idag i USA gör det på marginalen lite bättre att trejda där så jag får försöka aktivera mig..

Ytterligare en (4e) dag av nedgång för stora bulkfartygen medans mellan och mindre står still eller går upp.

4 kommentarer:

  1. Hej OB!
    Har du tittat på några Rare Earth-bolag på sistone? Om Trump gör allvar i att sätta handelstullar kan kanske kineserna agera så som man gjorde mot japanerna för några år sedan och frysa exporten. Vore intressant att höra vad du tror. Du var ju riktigt insatt i branschen förut vad jag kommer ihåg. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Hej
    Det var inte länge de senaste blogginläggen fick va uppe, jag hann inte ens läsa dom vadan detta ?

    SvaraRadera
  3. Haha, sorry.. tyckte det var dags för aktier nu... men jag kan tända upp det igen om det är något speciellt du tänkte på. Eller tända upp alla de igen när börsen stänger ikväll.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Publicerar ibland via mobilen och glömmer..

      Nej, det har jag faktiskt inte. Jag höll visserligen på jättemkt med REE men såg aldrig något annat bolag som lockade än Dacha. Produktion är så komplicerat ´+ att det gäller att ha vikt mot rätt sorts REE vilket de stora producerande bolagen inte direkt hade.

      Sanningen är dock att jag inte är så uppdaterad på nuläget.

      Radera