fredag 11 november 2016

Canacol +7%, Scorpio Bulkers +11% (till)

Jag stoppade ut en bunt med PM aktier när guldet bröt 1250 och är nu ca 3-4% från årshögsta.

Köpt och sålt mycket PM, med EDV och Teranga i spetsen. Lär fortsätta göra det resten av handelsdagen. Felaktigt större köp av Teranga igår på 96 cent, stoppade ut i en jätteförsäljning på 93, in på 87, löpande försäljningar på 89 och nu ungefär vad jag startade med inköpta på 87.

Har tagit en hel del vinst i SALT idag men tänker absolut inte kliva av helt.

Om Canacol: Vad jag hoppas är att mäklarna nu ska börja värdera bolaget genom nuvärdesberäkning av kommande intäkter som från helåret 2019 innebär över dubblad produktion jämfört med dagsläget. I så fall skulle vi äntligen kunna få se de lite större uppställen i riktkurser.

1 kommentar:

  1. Fy fan rent ut sagt vad det är svårt att analysera läget. Jag är väldigt tung i guld och silver. Har valt att inte sälja speciellt mycket, snarare minskat min likviditet med att öka i Semafo igår. I militären brukar man väl prata om att gör om, gör rätt. Börjar närma mig nu... Hur som, tack för ökad intensitet i bloggandet när världen känns upp och ned, fram är bak osv... Alltid skönt med input även när portföljen är ner 4-5% på en dag.

    SvaraRadera