onsdag 23 november 2016

+100%

Idag bröt jag den fantastiska gränsen. Över 100% avkastning så här långt under 2016 och då det är i en KP så är det som bekant helt utan belåning, optioner och annat "doping".

Inte minst en dag då "min gamla sektor", dvs PM har det tufft så känns det verkligen som jag lyckats återuppfinna mig själv som placerare efter mer eller mindre fyra år av ökenvandring... Eller som Clint Easton sa... Adapt and overcome.

Guldsektorn och gruvor kommer fortsätta att vara ett intressant område för mig men nu tillsammans med shipping och naturligtvis andra typer av råvaror.

Ståendes här... vill jag tacka... Canacol, Dynagas, Scorpio Bulkers, Golar bolagen och naturligtvis Endeavour Mining :-)

6 kommentarer:

  1. Grattis! :-) Måste kännas grymt att ha fått en sådan årsavkastning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. I fyra år har jag mer eller mindre varit ett singlande löv ned från fornstora dagar.. så ja, att åter visa att jag är kapabel till stordåd är mkt skönt... Som jag tidigare visat har jag en ca snittavkastning över 11 år på ca 40% per år men 2012-2015 var en enda stor rekyl..

      Radera
  2. Hej och Grattis!
    Jag är i ungefär samma situation, öken vandring från 2012 fram till i våras när jag gick in i PM sektorn. Dock har jag nu sista dagarna gått ur alla PM innehav (utom PPM).
    Men en marknad jag fått ögonen på är Marijuana markanden in Canada, är det något du tittat på?
    Volatilt är bara förnamnet! http://marijuanaindex.com/

    SvaraRadera
  3. Stort grattis! Vi får hoppas att det stiger ännu mer kommande år med en dry bulk bull market i ryggen:)

    Mvh JB

    SvaraRadera
  4. Ett STORT GRATTIS !!!

    SvaraRadera
  5. Tack för vänliga orden. Aktiehandel skapar både fantastiska möjligheter och lätt en hel del oro. Jag har lärt mig mycket på resans gång måste jag säga även om man ändå gör fel ofta. Men som jag gissar ni andra gör också så strävar man på och försöker lära av misstagen.

    Vad gäller nya spekulativa branscher som jag inte kan så är startsträckan lång för mig. Betyder inte att jag tycker det är en dum ide.. eller att jag inte kan ta trades .. men börjar jag med ny sektor så lär ni ju märka det.

    Nu funderar jag mest över hur länge min period av flyt ska hålla i och vad jag kan göra för att låta bli att göra bort mig rejält på någon trejd. Lagom portföljvikter står högt på listan.

    SvaraRadera