fredag 28 oktober 2016

Ytterligare exempel på lottsedel (typ 1-3% av portf) jag äger

Intressant bolag som startar upp inom sand till fracking.

Geografisk fördel plus rätt typ av sand utifrån hur efterfrågan utvecklas.

http://www.selectsandscorp.com/wp-content/uploads/2016/10/SNS-Powerpoint-Oct2016.pdf

Notera speciellt sida 4.

Min ingångskurs är snitt strax under 1 cad. Notera att jag ofta trejdar mina innehav vilket ofta betyder att jag råkar trejda ur, inte kommer in igen och förlorar intresset. Säger inte att det kommer bli så i detta fallet men erfarenheten visar att det ofta händer. Jag har ofta som mål att vara mer långsiktig än vad jag tenderar bli med facit i hand... det i sig är något jag har anledning att fundera över om det är optimalt eller inte. Det finns en utmärkt regel som säger att man ska låta sina vinnare springa.. som jag är dålig på att följa..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar