måndag 31 oktober 2016

Stabil okomplicerad rapport från Endeavour mining

Conf call om 45 minuter.

Jag hittade ingenting negativt i rapporten, det mesta enligt plan skulle jag säga.
https://www.endeavourmining.com/assets/docs/161031-edv-q3-results-presentation-vdef-20161031122943.pdf

Rapporten från Scorpio bulkers ser också ut som väntat, klart bättre Q3 än Q2 och glädjande nog verkar man ha låst ca 30% av flottan över säsongssvaga Q1 2017 till helt okej rater vilket gör mig klart mindre orolig för den delen. Det var kanske den bästa nyheten, möjligen tillsammans med att förbättringen vs Q2 i intäkter var större än de 10% jag försiktigt antagit. Det som var negativt var ökade dagliga kostnader för fartygen också. Ett frågetecken för mig vs förväntningarna.

Conf call för EDV, SALT och CPLP väntar nu i den ordningen. Jag väntar på CPLP rapporten i skrivande stund.

1 kommentar:

  1. Cplp höjde utdelningen. Inte så mycket dock. Vi får hoppas att marknaden tar det positivt

    SvaraRadera