måndag 31 oktober 2016

CPLP rapport och conf call

Jag skulle vilja påstå att det inte var så mycket överraskningar i rapporten eller conf callen. Jag har tidigare listat de försämringar som skett jämfört med tesen för investeringen och att jag vid conf callen skulle se om bolaget kunde återvinna mitt förtroende.

Så.. rapporten innehöll saker jag gillade, lite nya kontrakt som såg helt okej ut, en liten drop down och en liten utdelningshöjning. Lite sämre siffror än förra kvartalet var väntat pga dry docking men där vet vi också att det var det sista på typ 12 månader vilket är utmärkt.

Så egentligen ingenting dåligt och vi står inför utd inom ett antal dagar (tror ex div är 3e).

MEN jag vill säga tre saker: 
1. Jag sålde massivt idag på ca 3.20 i inledningen (jag har även köpt på 3.05 dock..). INTE för att jag inte gillade rapporten utan pga fullständigt tokig börsreaktion på bra Scorpio bulkers rapport. Mer om det i separat blogg.
2. Aktien delar nu ut 32 cent årligen och har kurs på ca 3 usd justerat för utd runt hörnet. Den utdelningen är också oerhört väl underbyggd trots ett aggressivt amorteringsprogram utöver det.
3. På sikt kvarstår att jag inte har förtroende för ledningen efter starten av ATM programmet. Det lär leda till successiv minskning av min vikt när jag ser annat som lockar mig och som jag behöver pengar till. Typ vad vi såg idag.

2 kommentarer:

  1. Köpt en del CPLP till investeringskonto och snart först utdelningen. Om jag förstår rätt så drar jänkarna 30% skatt på utdelningar, antar att man kan göra avdrag för det i kommande deklarationen. har för mig kanadickerna drog 15% men då kunde man avräkna det i deklarationen.

    Ännu en bra krönika av Isac Boman för övrigt
    http://nyadagbladet.se/kronikor/globalismen-och-nationalismen-den-falska-dikotomin/

    / Trogen läsare

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, du bör på detta shippingbolag slippa s.k källskatt, dvs få behålla allt från början.

      Radera