tisdag 2 augusti 2016

PP i Canacol

4.08 CAD var över (säkerligen nedtryckt) kurs men jag gillar det inte. Antingen behövde de oväntat ha in pengar eller så bad stora ägaren om att PP skulle göras till bl.a dem och bolaget lydde. Det enda bra jag kan tänka mig är om de behövde pengarna för att köpa La Creciente, ett stort gasfält nära dom som ingår i ett konkursbo.

Detta är ju ingen "dealbreaker" för mig men ett minus, åtminstone för tillfället.

Har för övrigt varigt några kassa dagar med CPLP oväntat i spetsen. Jag har väldigt svårt att förstå den utvecklingen men det rättar förhoppningsvis till sig. Imorgon noteras bolaget exklusive utdelning dvs borde falla 7.5 cent.

Endeavour fick också rekyl rakt emot guld. Har väldigt svårt att tro att den aningen suspekte gruvmagnaten Giustra's avgång orsakade det. Kanske en negativ mäklarrapport..

2 kommentarer:

  1. tycker många pm-bolag var svaga under den sena handeln i kanada. Fler bolag som jag följer startade upp starkt men föll tillbaka på minus innan stängning...
    Tycker ändå guld och silver höll emot gansak bra på slutet.

    Vad tror du om Royal nickel, läge att fylla på? Känns som den halkat efter...?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Royal Nickel är som du märkt ett riktigt misslyckande för mig i min breda portfölj, jag vet inte varför, ingenting negativt har dykt upp som förändrat någonting men något jag lärt mig inom de där PM bolagen det är att jag inte har alla fakta och att när det inte går åt rätt håll så kan det vara marknaden som vet något jag inte gör. Dvs jag ökar inte.

      Vad jag ökade igår till alldeles för hög vikt var CPLP.

      Radera