tisdag 23 augusti 2016

Bra träff igen från Canacol

Helt klart fanns det en oro i marknaden att Nispero var en miss så jag TROR det blir en rätt bra reaktion på detta imorgon. Beror förstås på allmäna börsen.

Canacol är mitt näst största innehav efter CPLP och före EDV som jag handlade tillbaka tungt i idag.


Flödesmässigt var detta ca 40% av OBOE1. Hur träffen påverkar reserverna har jag inte sett några spekulationer om ännu. Men utan tvekan är det ett viktigt steg mot pipeline nr 2 i den trevliga expansionen.

4 kommentarer:

  1. Till alla som läser bloggen. Vad är det som händer med PM? allt har lyst rött i flera dagar nu? Vi var nog många som trodde att vi skulle ha en bra period framför oss augusti till mitten på oktober. men vad händer?

    SvaraRadera
  2. Jag har fått lite mail så jag har förstått att oron börjar sprida sig. Av olika skäl har jag inte riktigt följt med så brett över aktieslagen inom PM senaste dagarna utan mest kollat de mina och där har läget inte varit direkt dramatiskt. Undantaget är väl idag då EDV noteras på nivåer som överraskar mig.

    Min vikt mot PM är ca 20% och den tänker jag behålla inför ett förhoppningsvis kommande höstrally.. dvs inget har direkt ändrats i mitt tänk.

    SvaraRadera
  3. TA-mässigt så brakade PM igenom ma50 där det annars alltid vänt uppåt detta året, vilket kanske är början på en större rekyl med vinsthemtagningar. Annars är det oförändrat mycket som talar för PM på medellång sikt.
    /S

    SvaraRadera
  4. Höjer Yellen räntan i dag? vad tror ni andra på bloggen? vilken tid får vi svaret?

    SvaraRadera