tisdag 7 juni 2016

Canacol lyfter portföljen till rejält multi year high

2012 sist jag såg dessa nivåerna i stora Kapitalpensionen.

Analytikerna som besökte bolaget är nu tillbaka och pratar med klienter och förhoppningsvis skriver uppdaterade analyser på bolaget. Samtidigt ska bolaget enligt uppgift vara i New York denna veckan för att berätta sin historia.

En person som var på träffen har sagt att ledningen tror de har nya långa kontrakt på gas (dvs 2018 delen vad jag förstår) på plats redan denna månad, juni.

Stor optimism råder också om bolagets omfattande oljetillgångar, dvs det som hela tiden var en väldigt intressant gratis option kommer allt närmare att förtjäna rejäla värden. Åtminstone lär det vara vad analytikerna tog med sig hem.

2 kommentarer:

  1. Du har gjort ett bra jobb med Canacol, mitt största gas/oljeinnehav.

    Min portfölj är idag på ATH, tack vare övervikt mot PM-producenter. Den 19 januari var jag på all time low. Vändningen har varit extrem, påminner om slutet 08/början på 09.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, makalösa tider. Jag sålde en skvätt Algold ser jag, 37 cent vs 20 in. Har dock mesta kvar.

      Men det är Canacol som ger portföljen raketbränsle för mig. Steg 2 raketen efter LNG i första startraketen. Jag gissar LNG branschen med Höegh kommer ge mig mer lyft när nästa order kommer.

      Skoj att det går bra för dig/oss och säkert många andra här med PM/Canacol och kanske en och annan som har kvar eller haft Dynagas/GMLP.

      Radera