fredag 13 maj 2016

Chen Lin om bland annat Canacol

Chen för de som inte känner till honom har ett tämligen dyrt men uppskattat nyhetsbrev där han mailar ut om sina egna investeringar, vad han köper och vad han säljer. Mycket duktig kille som många följer.
https://www.streetwisereports.com/pub/na/three-overlooked-undervalued-picks-for-todays-energy-market

En nyhet där för mig (med tanke på att jag vet att han har kontakt med bolaget):
"Using the current pipeline, I was told it can easily achieve 100–110 MMcf/day with no upgrade and that will further increase the cash flow." 

Skulle isåfall vara 10-20% över vad som kommunicerats. Jag är skeptisk till jag får det konfirmerat men det är ju bara extra bonus för han har en utmärkt poäng när han går vidare och konstaterar:

It takes advantage of the long-term natural gas shortage in Colombia and becomes probably the most profitable energy company on earth at the current oil price. Its natural gas costs about US$1/million Btu to produce and it sells for over US$5. The profit margin is estimated to be 84%! It is probably one of the energy companies with the highest profit margin at the current oil price.
Canacol also has a huge inventory of oil reserves and targets. Oil majors, including ExxonMobil Corp. (XOM:NYSE), Royal Dutch Shell Plc (RDS.A:NYSE; RDS.B:NYSE), ConocoPhillips (COP:NYSE) and others, are carrying out drilling to earn their interests. Once the oil price recovers, these properties will provide more upside to the company. In particular, ConocoPhillips is going to drill important fracking wells in Colombia in Q2/16 and Canacol gets free carry. This will set the stage for significant oil discovery there. Right now you can consider it as a "free option."
Here is the bottom line: Canacol is in a high margin, high free cash flow gas business with huge exploration and growth potential. No wonder insiders were busy accumulating shares before the big rise. Three executives exercised 315,000, 233,500 and 100,000, a total of about 650,000 shares at CA$2–3.38. They wrote a check for about CA$1.5 million to the company without selling a single share to "cover their cost"; selling shares is common in this kind of situation. This indicates their bullish view toward the company.
Tja, Canacol är mitt isärklass största innehav och jag har stuckit ut huvudet tidigare och sagt att jag tror kursen minst dubblas kommande 20 månader (8 C$ minst). Gissar en och annan bloggläsare haft bra resa med dem redan så här långt vilket är skoj.

Det är som jag ser det ett perfekt sätt att med behagligt rimlig risk (jämfört med de flesta andra oljebolag) "spela" den oljeuppgång jag hela tiden trott på och som vi redan kommit en bra bit på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar