måndag 2 maj 2016

Canacol

http://seekingalpha.com/article/3970121-canacol-energy-now-making-half-million-per-day?ifp=0

3-4 veckor till analytikerträffen. Notera också att en miljömässigt kontroversiell borrning, en av Colombias första frackings verkar vara omedelbart nära förestående. Det är storbolaget ConocoPhillips som utför och betalar denna men Canacol har 20% gratis andel. Borrningen är som sagt kontroversiell och ingen verkar marknadsföra att den sker. Licensen heter VMM3 och tillsvidare tycker jag inte man ska hetsa upp sig alltför mycket. Men det är intressant att i dessa hårda tider så väljer storbolaget att prioritera just detta projekt som verkligen handlar om att bryta ny mark. Rimligen är de optimistiska. Canacol tänker nog med rätta att med megacaset de har med gas ännu ej förstått av marknaden så är det fel att förvirra den ännu mer men något som dessutom är kontroversiellt i landet. De bara flyter med och det är vad jag tycker vi aktieägare ska göra också.

I skrivande stund har guld passerat 1300 vilket är jätteskoj att se. Jag har dock läst tillräckligt många personer säga att det är olyckligt att vi inte ser rekyler för att också ha blandade känslor. PM kan röra sig så jäkla fort åt båda håll... Efter noga funderande har jag dock kommit fram till att jag känner mig oerhört trygg med kärninnehavet EDV som för övrigt rapporterar ett mindre viktigt Q1 efter stängning och har conf call imorgon. Jag är fullt beredd att sitta genom en 20% rekyl eller vad det kan tänkas bli från en okänd topp.

Jag kan också rapportera att jag senaste dagarna lagt mycket tid på att läsa om diverse case jag tidigare haft på lager men inte fördjupat mig i och det är rätt skoj... fördelen jag har är ju att jag har väldigt kort startsträcka när jag ska bedöma guldbolag, själva sållandet m.a.o.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar