lördag 30 april 2016

En värdefull gåva till dig

Alla har vi våra favoriter, en av mina absoluta favoriter att lyssna på är Richard Duncan. Budskapet är konsekvent så de som hört det tidigare kommer känna igen det. Länken är en mp3 så ni kan ladda ner genom att högerklicka eller lyssna på datorn och jag tror ni kommer tycka det är ytterst intressanta åsikter oavsett om ni håller med eller ej. Jag tror ni kommer känna att det påverkar hur ni investerar i framtiden, typ känsla av att det ger grundläggande spelregler för framtiden.

http://www.macrovoices.com/podcasts/MacroVoices-2016-04-28-Richard-Duncan.mp3
Notera att själva intervjun startar ca 18 minuter in. 

Ett tips/en åsikt, kom ihåg att det pratas om USA, dvs landet med världens reservvaluta. INTE generellt för andra länder såsom Sverige. Dvs jag skulle inte översätta det till en lösning för Sveriges bostadsmarknad och risk för räntehöjningar pga förtroendeförlust i det landet men väl för världsekonomins generella funktion och därmed våra aktiemarknader framöver.

Jag är fullt medveten att min finansiella lycka är till stor skapad genom att nyttja fenomenet Duncan beskriver. Om utvecklingen efter 2008 sett annorlunda ut från USA så hade jag varit rätt pank, på värdepapper i alla fall...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar