tisdag 12 april 2016

ÄNTLIGEN ny CNE presentation uppe... nu ska här frossas i detaljer...

http://www.canacolenergy.com/i/pdf/ppt/corporate-presentation.pdf

Jag är kort sagt väldigt förtjust i detta läget...


Pga adderat X googlade jag fram en betydelse för EBITDAX:
Revenue - Expenses (excluding tax, interest, depreciation, depletion, amortization and exploration expenses)

Börsvärde 425 musd
EV 634 musd
EBITDAX 2016 (12 månaders basis full kap):
145 musd=1.16 cad/aktie (cad/usd=1.29)
EBITDAX 2018:
310 musd = 2.48 cad/aktie.

Jag har nämnt aningen högre siffror per aktie i mina beräkningar tidigare vilket har berott på lägre värderad CAD då mot USD.


Det är av yttersta vikt tycker jag att komma ihåg två saker utöver detta:
1. Bolaget har förstklassiga oljetillgångar
2. I princip alla andra oljebolag blöder i skrivande stund och kommer inte ha balansräkningar att svara upp mot prissignal när OPEC "vunnit". Canacol är undantaget och i princip är det bara bra om kollegorna i branschen får blöda ytterligare 6-12 månader... vilket annat bolag kan säga det??!!
U.S. shale oil firms feel credit squeeze as banks grow cautious

Ooops, kan låga oljepriser öka efterfrågan...

Som sagt! Jag ser ljust på framtiden för mina tre teman nämnda nedan. Portföljens framtid ser fortsatt mycket spännande ut, jag hoppas 2016 fortsätter ge mig fina värdestegringar med Canacol i spetsen.

Artikel om läget i Colombia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar