måndag 14 mars 2016

Värt att notera inför kommande veckas handel i EDV

CNW Group
Results of the Quarterly Review of the S&P/TSX Composite Index
TORONTO , March 11, 2016 /CNW/ - S&P Dow Jones Canadian Index Services will make the following changes in the S&P/TSX Canadian Indices after the close of trading on Friday, March 18, 2016 :
S&P/TSX GLOBAL GOLD INDEX
ADDITIONS


Issue Name
Symbol
Exchange
Endeavour Mining Corporation
EDV
TSX
Klondex Mines Ltd.
KDX
TSX
S&P/TSX GLOBAL MINING INDEX
ADDITIONS


Issue Name
Symbol
Exchange
Endeavour Mining Corporation
EDV
TSX
Klondex Mines Ltd.
Jag vågar inte uttala mig om detta redan är inprisat, dvs om de fonder och ETF's som till del eller helt styrs av sådana index har förhandsinfo och redan handlat på sig EDV aktier. Inte heller vilken vikt EDV får och vad det kan betyda. Noterar att pressreleasen kom efter stängning i fredags.


3 kommentarer:

  1. Triple witching på fredag också, brukar leda till väldigt snabba upp och nedgångar.

    SvaraRadera
  2. Ja, det är alltid intressant att följa. Sist jag kollade utspelade sig det mesta under själva dagens ordinarie handel.

    SvaraRadera
  3. Okej, jag hade för mig att det mesta hände under stängnings"callen".
    Men det är ju lättare att utnyttja om det är under ordinarie handel.
    Sen är det ju risk att det blir stora svängningar upp och ned i framförallt Pm-aktier redan på onsdag!!

    SvaraRadera