onsdag 24 februari 2016

Sprott analytiker om oljan

The oil market is actively rebalancing via “strong enough” demand growth of 1.0-1.2MM Bbl/d and significant supply declines. Iran is the only country in the world with visible meaningful production growth this year (500,000 Bbl/d) with the rest of OPEC and non-OPEC production either flat lining (Saudi and Iraq) or declining (U.S. to fall by 600,000Bbl/d+ this year). With only one month left of weak seasonal refining demand, the pace of injections into storage should lessen over the coming months and become withdrawals sometime in late Q2 / Q3. This will be the signal that the market has gone from oversupplied to undersupplied and will act as a very important catalyst for the oil price. Investors should be fully invested in the next month as many stocks have the potential to appreciate by 50 percent to 100 perent sometime in 2016.

Min åsikt fortsätter vara att 30 usd WTI olja inte är hållbar för all framtid utan att logiken säger att lågt pris ökar efterfrågan och stryper utbud. Kvar i ekvationen är mest osäkerhet om tidsaspekten.

Mitt mål är därför att få exponering mot vad jag håller med Eric Nuttall om kan bli en explosiv uppgångsfas men att försöka undvika det mesta av den nedsida jag ser hos många bolag via försvagade balansräkningar som dessutom eldas på av svaga resultaträkningar medans man väntar.

Lösningen för mig är "sålt med fasta kontrakt" och i fallet Canacol attraktiv uppsida på mer än det och i fallet Golar LNG partners, skyhög utdelning medans jag väntar och -chans att återgå till mer normal värdering & kommande utdelningshöjningar- när en mer normalt prissatt marknad återvänder H2 2016, 2017, 2018, mina bolag blir inte sämre oavsett...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar