tisdag 16 februari 2016

Canacol rapporterar, jag andas ut...

Viktigaste torde vara detta:
Oboe 1 Well Results
The Oboe 1 well was spud on January 19, 2016 and reached a total depth of 9,750 feet measured depth on February 7, 2016. 

The Oboe 1 well encountered 158 feet of net gas pay with average porosity of 23% within multiple stacked sandstone reservoirs in the primary Tertiary-aged Cienaga de Oro target, representing the thickest gas pay encountered in the Cienaga de Oro in the Clarinete discovery thus far. The Corporation is currently casing the well and mobilizing testing equipment to the location to commence production testing of various gas bearing sandstone intervals within the Cienaga de Oro.

OM de fått en fullträff på en så rejäl step out borrning så borde det vara mycket bra. Inväntar kommentarer från kunnigare personer än mig själv i denna fråga :-)

För mig, som den lekman jag är, så hade jag nog övervägt handla på den nyheten. Hela bolaget är tidigare upphängt på främst två jätteborrträffar:
1. En med 129 feet of net gas pay, porosity 23%
2. Den andra med 149 feet of net gas pay, porosity 26%

De två första träffarna låg ca 1 km från varandra, denna träff ligger 2.5 resp 3 km från de första två.

Notera dock att bolaget ännu inte gjort exakta flödestester på senaste träffen. 

Länk


Ja.. det man egentligen väntade på var ju att de skulle ha kommit lite längre på pipelineuppstarten som nu väntas ha full kapacitet sista mars... dvs försenad igen.. men borrträffen övertrumfar klart den förseningen för mig i alla fall. Öppnar väl snarast för diskussionen att stryka import av dyrare LNG och låta Canacol expandera ännu mer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar