torsdag 14 januari 2016

Canacol, intressant från en blogg

Bloggare som verkar ha ringt och fått senaste från ledningen om uppstarten, nya pipelinen. I princip inget nytt för mig men indikerar att senast kommunicerade datum håller. Möjligen indikerar det också att vi tidigast slutet av nästa vecka har kursdrivande newsrelease. Ja, jag vet att i dessa tider är det en lång tid. Men (axelryckning), jag har sedan länge som bekant slutat hålla på med belåning och jag vet hur snabbt Canacol rör sig åt båda håll så jag är tämligen övertygad om att det löser sig bara bolaget som allting tyder på.. levererar enligt plan kommande månad. Att det troligen just nu av hedgefonder shortas hela olje/gas med infrastruktur komplexet ökar snarast möjligheten för rätt typ av volatilitet vid kommande pressreleaser är mitt tänk.

CNE Canacol update..from recent communication with Co.

 The latest schedule, provided by Promigas is:

 January 20 to 25 - 15 mmscf/d additional transport capacity, to total 50mmscf/day
 Feb 15 - 15 mmscf/d additional transport capacity, to total 65 mmscf/d

Feb 20 - 5 mmscf/d additional transport capacity, to total 70 mmscf/d

 Feb 28 - 15 mmscf/d additional transport capacity, to total 85 mmscf/d

 Mar 15 - 5 mmscf/d upon activation of the Filedelphia 
compressor, to total 90 mmscf/d  (15,800 boepd @ $26 netback = $410,00 USA OR approx $580,000 cdn/day. EBITDA
  Should be interesting nest week as OBOE 1 is set to spud on Monday Jan 18... and after that between Wednesday and Monday the bump to 50 mmscf/day  should be announced as well.
Excluding the oil CNE could be running at $1.25 EBITDA  $cdn/share yearly based on 160 million shares fully diluted

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar