torsdag 31 december 2015

Gott Nytt År 2016 kära läsare

Vid tillfälle ska jag justera själva texten vad bloggen ska handla om men i princip är det ju pengar och politik, inte bara kanadensisk gruvsektor....

En läsare gjorde något jag uppskattar mycket, han bussade mig på en bloggare med precis motsatt uppfattning i fråga som är blandning av politik och ekonomi, dvs kärnkraft vs vindkraft.

Man kommer ingenstans som investerare om man inte är beredd att ta till sig andra åsikter än sina egna.. så jag älskar att få lite konfrontativ debatt. Ibland tar själva debattlusten och viljan att vinna över men nästan alltid så påverkas jag av den andre personens åsikter och känner en stor stolthet att jag har förmågan att ta till mig nya åsikter. Det är värt att då komma ihåg att jag senaste året gått från vad jag anser är okunskap om kärnkraft vs vindkraft till intensiva studier och stor aha upplevelse. Verkligheten har förändrats, teknik har ändrat ekonomisk verklighet.

Nåväl, här är bloggen som den intresserade med fördel kan hålla koll på för intressant debatt på ämnet:

http://nejdetkanviinte.se/2015/11/16/karnkraftsfragan/  (man måste ju bara älska bloggnamnet... ;-) närmare specifikt så är det inlägget där intensiv diskussion pågår just nu.

Gott Nytt År, speciellt till Thailand där det i skrivande stund är 35 minuter kvar :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar