tisdag 12 maj 2015

Intressanta antaganden om silver

9 kommentarer:

  1. Hur tolkar du siffrorna ovan dvs vad har du för tankar om silvrets prisutveckling i USD kommande år?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej,
      Jag uppskattar att se klart underskott utan spekulationer om att ETF silver ska öka. Fysiska köp av mynt och medaljer är en mkt stabilare konsument än finansmarknaden.

      Så jag la ut den och kallade den intressant för att den var bättre än bilden jag hade av silvermarknaden i huvudet.

      Radera
  2. 10år av konstant underskott, och ändå bara modesta prisökningar. Var kommer silvret ifrån som ändå lyckas täcka underskottet?
    /S

    SvaraRadera
  3. Kanske även dags för större rekyl upp i Minco silver nu. Tekniskt så är MA50 brutet samtidigt som FA är stabil med stigande innehavet i GOR och den stora kassan.
    /S

    SvaraRadera
  4. Nu är MSV dessutom börsstoppad! Känns som att detta är typ enda Kanada-bolaget där man inte behöver frukta en PP. Miljötillstånd som anledning borde också gå bort eftersom man inte(?) lämnat in ansökan ännu. Känns som att det är en affär på g, antingen har man sålt Fuwan, eller fått den konfiskerad.
    /S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rimligen kan det bara vara goda nyheter... PP, instämmer helt. Konfiskerad? Aktien har stigit och Kanada läcker... så jag gissar någon form av god nyhet, kanske mkt god för kursen..

      Bra rapport från Semafo idag, överraskade mig för jag tycker aktien varit pressad. Spännande om guldet klarar ta fart eller ger oss ännu en besvikelse.

      Radera
  5. Okej, kanske inte helt "konfiskerad", men man skulle nog tvingas sälja hela eller delar av Fuwan till en kinesisk aktör för en mkt låg summa. Därefter skulle vi nog få se att problemen med miljötillstånd försvinner hastigt och lustigt. Allt över 0 för Fuwan är dock positivt i detta läget. Låt se...spännande!
    /S

    SvaraRadera
  6. ...och där kom "nyheten" som i mina ögon är totalt ovärdig ett börsstopp!
    /S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tja... i detta läget hade väl försäljning av gruvan i Kina för pris motsvarande cash dagens börsvärde varit mer vad jag hade hoppats på... Känns ju som den osäkraste värdeposten speciellt då det binder kapital i Kina.

      Så hyggligt god nyhet men ändå besvikelse är väl en sammanfattning.

      Radera