torsdag 16 april 2015

Zink över 1 usd/pound idag

Snart bryter också lagren viktiga nivåer. Trevali lämnade mycket bra rapport från Peru gruvan och snart startar kompisarna hos Xstrata upp deras nya gruva.

Styrkan i CAD ger portföljen underbar medvind.

Canacol exploderar uppåt.

Dream innehavet har startat mkt starkt.

Happy days are here again, dvs jag kämpar för att gradvis bygga mer likviditet varje dag.

Gissar många av läsarna är på gott humör för det är inte bara mina aktier som går strålande. Ett bolag som Endeavour har också gått mycket bra trots svagt guld, det är styrka.

(LÄNK enligt kommentaren nedan)

4 kommentarer:

  1. Det vore kul om du skrev lite om varför du gillar Dream unlimited. Jag gjorde en snabbkoll på några minuter men blev inte superimponerad av deras vinst/omsättningsutveckling, fast jag betvivlar ju inte att du tittat mycket djupare än vad jag gjorde.

    /Emil

    SvaraRadera
  2. Jag tycker jag ser värde i dom som ett "contrarian bet". Jag tror kursen är nedtryckt för att folk spekulerar i att Kanada kommer gå dåligt men jag tittar på ett Kanada vars valuta skrivits ner mycket kraftigt mot den stora marknaden i söder och där således många företag borde ha bonanza.

    Här är en bra genomgång: (hmm, blir ingen bra länk, lägger den sist i bloggen ovan.)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sen även denna pressrelease: http://dream.ca/wp-content/uploads/2015/04/April-2-2015-Reorganization.pdf

      För mig ett stort dolt värde som plockas fram när Dream unlimited cashar ut "förvaltningsavtalet" öven en dollar/aktie och det är inte orimligt att tänka sig att två andra Dream bolag (Dream global och Industrial) kommer få punga ut med kanske sammanlagt en dollar till inom kort. Det ska då ställas mot att jag handlade på 8.7 cad.

      Radera
    2. Jag måste erkänna att jag upptäckte detta och blev lätt förbannad över de dåliga avtalen som Dream Office, Dream Global och Dream Industrial hade med Dream unlimited, att kontrakten kunde vara värda så mkt att slippa ur. Men till min stora förvåning föll inte de tre med första avtalet utan istället backade Dream unlimited som jag tyckte såg ut som den stora vinnaren. Är väl jag som inte kunde bedöma rätt att det var ett billigt pris för att slippa ur avtalet :-). Oavsett så handlade jag DRM på fallande kurs och sedan dess har det vänt och jag har redan tagit lite vinst på typ 9.70 så att den avräknad kan man säga att GAV blivit ännu lägre. Jag brukar tänka så när jag "säkrar upp" affärer på bekostnad av uppsida.

      Radera