onsdag 22 april 2015

Trading köp i NewGold

Senaste tiden har mest handlat om att ligga och trimma innehaven nedåt. Passerade 50% likviditet igår, ett av skälen är hur sossarnas politik driver ner kronan. 7.12 CAD! känns inte länge sen man grämde sig över kurs som började med 5... Normalt känns någonstans runt 6.40 och jag blir lätt nervöst undrande om en kurs som dagens kan hålla i sig, CAD är ju ändå jättesvag mot USD vilket också är ett skäl att jag tog in NewGold, guld/kopparproducent där mycket av inte minst framtidens produktion ligger viktad i Kanada vilket kompenserar för metallsvaghet.

Mitt mål är att snitta in mig i bolaget och vid tillfälle "sälja mina dyraste". Att jag får ökad vikt mot guld är jag hyggligt okej med pga Grekland och den rent allmänt snurriga värld vi lever i.

Zink är starkt idag lite över 1 usd och det är nog bara svaga råvarubolag allmänt som håller tillbaka Trevali. Även andra tunga innehav som Canacol, PanOrient och Dream Unlimited håller emot utmärkt så här långt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar