måndag 27 april 2015

Semafo smet upp som största innehav för mig

Jag prickade inte riktigt botten och snittade ner mig med kraftiga köp i fredags.

I övrigt fortsätter Trevali och Canacol att fira nya triumfer (mina innehav 2 o 3).

Väl diversifierad trippel (zink, gas, guld) med tre riktiga kvalitetsbolag med goda och växande kassaflöden. Kort sagt bolag jag känner mig avslappnad med och det även inför sommar när mer obskyra bolag nästan alltid blir illikvida och tar stryk. Kan tillägga som jag antydde att jag inte längre är ägare av NewGold. Jämfört med vad bolag som Semafo och EDV har i pipeline så tycker jag helt enkelt deras pipeline av nya projekt är för oattraktiv och jag gillar inte hur dom antar cad usd kurs på 1.25 + 1300 usd guld. Såg bättre ut i höstas har jag för mig och jag borde ha uppdaterat mig före jag handlade, men ingen skada skedd.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar