torsdag 12 mars 2015

Trading taktik

Vad jag gjorde under senaste kursfallet i EDV var i princip att handla kontinuerligt mellan 56 och 51 cent. Vad jag gjort de senaste dagarna är att räkna ut snitt+ omkostnader på de jag köpte mellan 53 och 56 och därefter sålt dom på 54-55 cent för nollaffär, kvar är de billigast köpta på 51 och 52.

Bidragande orsak till att jag är försiktig är vad jag varit inne på tidigare, bl.a obehaglig svaghet i guld utan tydligt stöd från Asien, där jag ser risken för att vi konsoliderar för nya "vattenfall" nedåt under 1150 usd samt att den s.k häxfredagen är i slutet av nästa vecka.

Bolaget är fortsatt tungt innehav för mig men jag vill kunna handla tungt om vi återbesöker 51-52 cent och lägre.

Tyngsta innehav för mig är i skrivande stund Dream Global för Pan Orient Energy.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar