tisdag 3 februari 2015

Har ökat likviditeten och minskat PM andelen

Teranga har fått stryka på foten som ett tradingdrag då aktien hållit emot så bra. Jag känner att det finns risk att guld kortsiktigt riskerar bryta viktiga nivåer utifrån signalerna om mer samarbetsvilligt Grekland så jag ville skapa utrymme att kunna dra nytta av ev fall och jag vill i viss mån låsa in de vinster jag sett i portföljen senaste tiden. Jag vill inte sälja i Endeavour så då fick det bli bl.a Teranga.

Största innehav är nu Endeavour följt av Dream Global Reit som jag ökat i på knappa 9 cad.

De som inte känner mig bör notera att jag är en mycket god kund till Avanza. Jag omsätter mycket i trading och är minst lika mycket trader som placerare. En av anledningarna att jag är så avvisande till att ge "målkurser". En annan anledning är att vår verklighet ständigt får nya fakta att väga in. Denna gången gick det bra att här på bloggen nämna vad jag gjort direkt då aktien inte kajkade ur när jag sålde. Det är bra med likvida aktier!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar