fredag 20 februari 2015

Ny bedömning, PP mkt osannolik

Kvarstående är att bolaget med dagens version av Hounde är bättre än igår.

Om Endeavour, som det nu verkar har tålamod med Houndé, så kan jag bara säga kort att jag är mycket nöjd med EDV som min största placering.

Det har varit en bra affär så här långt för mig, management har precis som OceanaGold vid Didipio visat att man är duktiga operativt och i arbetet att sätta nya gruvor i drift (Viktigt för tids nog kommer Houndé och vad vi lärde igår var att jäklar... det är ett attans fint projekt att ha i pipeline...)  detsamma gäller gnetandet med att få ner cash cost och nu överraskande för den erfarne Kanada TSX placeraren, omsorg om aktieägarnas pengar :-)  vilket troligen hänger ihop med att det här bolagets management handlar aktier över börsen och inte bara hämtar in optioner.

Jag tycker det är ett bra tillfälle att lyfta blicken och konstatera att bolaget är undervärderat på ett sätt som inte är hållbart givet dagens guldpris på 1200 usd. Bara min amatörmässiga bedömning så ta det för vad det är, som alltid.

Trevlig helg!

1 kommentar: