tisdag 13 januari 2015

Video med lite av temat betydelse av diesel & valuta



Vad jag gjort idag är att jag nyttjade Canaccords nedgradering av Alamos (kan någon nedgradera Alacer också vore jag tacksam...) till att ta tillbaka mina aktier billigare samt samma sak med Silvercorp, köpte tillbaka med vinst den av batcherna jag sålde billigast igår. Vad man kan se i båda aktierna är ett behov för shortare att handla tillbaka rätt många aktier.

Jag har bara nämnt dom i förbigående men mina Crocodile Gold levererade igår "valuta/dieseleffekt", kraftigt sänkt prognos för 2015 cash cost och aktien har stigit brant. Mest steg den dagen före rapporten släpptes förstås... det är ändå Kanada vi pratar om...

I skrivande stund är silver klart över motståndet på 16.65 som var så besvärligt och guld vilar lite efter att ha tuggat på och mjukat upp ytterligare en motståndsnivå.

Jag skummade First Majestic rapporten och den var väl hygglig. Dom gynnas av valuta men inte så mycket av oljefallet. Jag vill ha kursen ned mot 7 cad innan jag börjar köpa tillbaka något.

Jo, sen tog jag lite mer Crius som är ett av mina större innehav, inköp idag på 4.93 cad. Pressrelease ute idag med kommentar som dom använt tidigare för att antyda att allt går bra samtidigt dom bekräftade kommande 3 månaders generösa utdelning som i senaste kvartalsrapporten var så väl täckt av fritt kassaflöde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar