onsdag 28 januari 2015

Stolthet över Sverige, stolthet över Norrland, stolthet över Göteborg, stolthet över Volvo

Det är vad jag känner över Volvo's bilar. Vi kör Volvo XC70 och byter gärna till nya XC90 om något år. Jag tycker dessa bilar är så jäkla bra... och marknadsföringen är också jättebra. Nationalism är inte min grej annars som jag skrivit, är mest intresserad av att landet ska fungera vettigt för mina barns skull. Men stolthet över det i Sverige som fungerar bra unnar jag mig gärna.


Hade jag kunnat köpa aktier i Volvo PV som nu ska rulla ut XC90 på amerikanska marknaden med rekordstark dollar (och tillverkningskostnader i SEK som t.om fallit mot Euron sen Borg lämnade över till hon den där socialdemokraten) så hade jag gjort det på studs. Jag tror företaget står inför en enorm skördetid till glädje för hela Sverige och Göteborg. Svensk kvalitet när den är som bäst...

Alla kommentarer om Kina eller från personer som fått för sig att ungdomsbrottslingarnas favorit BMW, urtråkiga Pessat (eller var det Pessar, skit samma) eller asiatiska bilar med usla rosttester kommer hänsynslöst att censureras bort i kommentarsfältet... detta är Volvo's stund

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar