onsdag 28 januari 2015

Endeavour Minings nya presentation

LÄNK Boston, NY, Toronto roadshow kallar dom den. Blir intressant läsning.

Nytt fact sheet med ser jag.

EDV är mitt tyngsta innehav, en väl diversifierad, snabbt växande producent som nu snabbt snyggar till tidigare aningen svaga punkter vad gällde AISC och balansräkning.

Nytt stor insiderköp igår över marknaden om 80.000 aktier dvs ca 50.000 CAD, kurs 62.4 cent snitt.... 


Jan 27/15 Jan 27/15 Bowlby, Douglas John Direct Ownership Common Shares 10 - Acquisition in the public market 80,000 $0.624
Jan 21/15 Jan 21/15 Reddy, Doug Control or Direction Common Shares 10 - Acquisition in the public market 3,500 $0.650
Jan 21/15 Jan 21/15 Reddy, Doug Direct Ownership Common Shares 10 - Acquisition in the public market 3,542 $0.650
Jan 20/15 Jan 20/15 Milau, Christian Direct Ownership Common Shares 10 - Acquisition in the public market 123,800 $0.660

På ett anknytande ämne vill jag uppmana er läsa följande artikel om Indien. Landet är tillsammans med Kina nyckeln för PM placerare och de goda nyheterna om stigande valutareserv och reformfart är suveräna nyheter för såväl guld som min 50% Indien-viktning i PPM fonderna som ångat på bra men som bör ha fortsatt utrymme.

Precis som allt går rätt för västafrikas guldbolag så gör det så även för landet Indien av delvis samma skäl. Att USA nu fjäskar med full kraft för Modi som tidigare var persona non grata i USA gör inte saken sämre.

Ni fick ju en präktig dos av varning häromdagen att inte ta onödiga risker och för död och pina undvika belåning och som alltid att ta eget ansvar för era placeringar... så jag kostar på mig en video för att spegla den spirande optimism jag känner för PM marknaden och min portfölj efter ett antal tuffa år... Om guld om 2 veckor brutit ner under 1256 så kan ni ju titta tillbaka och konstatera att videon mest visade en åsna... men åsnan har isåfall i alla fall gjort grundligt klart att han inte hade något facit utan bara skildrar sinnesstämningen för ögonblicket.



Vi är dock långt ifrån några rallyapor och raketuppskjutningar... så jag håller fortsatt den misstänksamma garden uppe och tycker ni ska göra detsamma. Finns gott om hot därute, inklusive hotet att ett allmänt börsras i NY som drar med sig allt nedåt (utom USD).

3 kommentarer:

  1. Har du uppgifter på mgm.(insiders) innehav i EDV?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej men det brukar finnas någon form av samlande procentsiffra i bolagens presentationer. Du kan kolla där. Jag har annars ingen direkt källa för sånt.

      Radera
  2. 3% jag kollade i senaste pres. lite högre nu då!

    SvaraRadera