lördag 17 januari 2015

En åsikt om olja och Skagen Fonders nyårspresentationer

Min rekommendation är att ni skippar fram till 14:45 minuter, före det är mest blaj och snack om att killen haft rätt i frågan tidigare under 2014 och det är iofs korrekt. Han är duktig vilket är orsaken till att jag publicerar videon. Vid ca 40 minuter är videon i praktiken slut och blaj och reklam vidtar.
Nedanstående presentation från Skagen fonder börjar lite segt men gör inte misstaget att stänga av för det blir bara intressantare och intressantare. Mycket lärorik presentation för oss som vill förstå vad som händer och vad som kan förväntas hända.

Nu har jag tuggat genom en av presentationerna till hos Skagen och det handlar om ekonomisk historia. Jag tror det är intressant för många av er men jag skulle rekommendera att hoppa över de första 11 minutrarna. Låter ekonomisk historia förskräckligt tråkigt för er så hoppa till 24 minuter. Är ni stora beundrare av att FED har löst världens problem ska ni kanske hoppa över videon helt... eller kanske inte...


Nedan är en fantastisk och optimistisk presentation som man som förälder blir lättad av att se. Men det finns också en hel del intressanta saker för PM och energiinvesteraren. Ska man tro presentatören är det bl.a så att energi inom kort kommer vara närmast gratis via sol och fossila bränslen drar sina sista smutsiga andetag. Som placerare är man skyldig sig själv att fundera över vad det skulle innebära.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar