måndag 22 december 2014

Alacer tillbaka in i portföljen

Guld tar TA stryk och som tidigare ologiskt stryk när oljan är svagt. Alacer var ett av de bolag jag tidigare pekade ut som relativt ofarligt i sektorn pga bra balansräkning, bra cash cost och en spännande pipeline. Förra vevan knep jag ca 15% på mitt innehav på kort tid vilket var orsaken att jag klev av helt.Har kommit in lite billigare än sist idag faktiskt.

Lite krydda som gör att den kanske faller är att en ryss oligark vad jag förstår har en bra bunt aktier i denna kanadensiska Turkiet producent.

Efter lite oro när guldpriset bröt ned justerade jag trots allt ned Sabina innehavet på GAV (lite under 34). Är lite väl häftigt att i dagens guldmotvind ha det bolaget som största PM innehav och jag vill kunna snitta ner om den igen svackar sista dagarna av tax loss försäljningar. Summa av detta ger mig alltså en lite bredare PM portfölj. Skojigt nog så är Sabina stark i skrivande stund under bra omsättning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar