fredag 7 november 2014

Återvänder till EGL

Örnen har haft det tufft och jag prickade in en grundläggande position på ca 3.45 häromdagen. Har 6 dubblat den idag efter rapporten. Har inte lyssnat på presentationen ännu men 2 cad cash och utöver det förmåga att uppfylla utdelning på 2/3 av dagens 1.05 cad utd före ev nyinköp känns bra. Hadde svårt att sova efter presentationen var släppt igår. Tror shorts körde dom som bi-match till Argent men här kan bränna sig.br />
Bolaget har som jag sett det gjort en fullträff, sålde huvuddelen av sina producerande tillgångar precis innan oljan föll och precis innan rabatten ökade precis på den WTI oljan..., ska nu handla tillbaka och man kan inte svära på att 25% utdelning per år är orealistiskt... alls... så jag har handlat aggressivt personligen. Hur det faller ut återstår att se... mitt track record är inte felfritt... men jag kämpar på.
Skål från Budapest där solen sken generöst idag.

1 kommentar: