fredag 27 juni 2014

Broderlandet

Jag har sett att jag av och till har äran att få läsare från Norge så här kommer en Sommarhälsning till vårt broderland. Hur startar en norrman en dammsugare... :-)


Och varför inte det senaste från Baghdad. På en mer allvarlig not såg jag att rebellerna kan ha som plan att istället för att storma Baghdad, klippa av dammen som försörjer staden med vatten... Hur långt ifrån är vi ett nytt Vietnam ögonblick där amerikaner lyfter ut ambassadpersonal och samtidigt lämnar allierade att få nackskott rent bokstavligen. Minst lika tragiskt är att Obama nu begärt vapen för halv miljard dollar till syriska rebellerna, detta samtidigt som Iraks regering tackade Syriens regering för att den bombade ISIS i Irak och mängder av amerikanska vapen just lämnats till ISIS av flyende USA allierade i Irak. Det är återigen ett sånt där "jag kommer aldrig förstå amerikanerna" tillfälle för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar