måndag 7 april 2014

Ebola

Jag har lättat på Endeavour baserat på risken att vi skulle kunna se något liknande som när konflikten i Mali uppstod på Avion tiden. Dvs att utländska nyckelpersoner evakueras och att det stänger gruvan. Vi tycks ha ett expansivt virus som satt fotspår både i Mali och Ghana.

Jag är troligen överdrivet försiktig men efter ett par tuffa år så är marginalerna mindre i branschen så tillfälligt stängda gruvor vore självfallet olyckligt.

Powertech enligt kommentar nedan.

2 kommentarer:

  1. Har du läst denna intervju med PWEs gemål Azarga? Dom "tror" att tillståndet för Dewey kan vara klart vid årets slut. Jag tror att PWE kan vara värd en större post i portföljen i samband med mergern då man blir tillgänglig för större investerare, Azarga lovar då också ökad promoting av bolaget. Extra skoj blir det ju om/när uranpriset stiger. http://www.au-wire.com/powertech-uraniumazarga-resources-provides-compelling-pure-play-uranium-platform-for-growth/

    /Sebbe

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp jag läste den, mkt intressant och jag borde ha lagt ut den i blogg. Ska se om jag kan lägga den ovan klickbar.

      Radera