fredag 11 april 2014

Chevron investerar i Argentina olja

Bra för Madalena Energy som i mångt och mycket är ett play på att detta shale område ska bli populärt och nå kritisk massa.

SAN RAMON, Calif.--(BUSINESS WIRE)--April 10, 2014-- 

Chevron Corporation (NYSE: CVX) today confirmed that subsidiaries of the company have signed agreements with the Argentine oil company YPF S.A. to continue development of shale oil and gas resources from the Vaca Muerta formation located in the Neuquén province in Argentina.

"This is a significant step in our subsidiaries' joint efforts with YPF to develop one of the most exciting shale plays in the world today," said George Kirkland, vice chairman of Chevron Corporation. "Vaca Muerta could become an important contributor to Chevron's long term production growth." Forts

Mackie Research från igår om Madalena Energy

"The second joint venture agreement between YPF and Chevron is Another vote of confident for the developing Vaca Muerta shale play in Argentina," wrote Newman.

"We believe that given the encouraging exploration and development results to date and the extensive available infrastructure, the Vaca Muerta shale could be the first unconventional resource to be developed outside of North America.

The company's shares, which trade around 74 cents, are going for less than 9 cents per recoverable resource barrel of oil equivalent on its unconventional resources alone.

En av portföljens bättre placeringar med ca 25-30% plus. Jag har rättat mitt innehavs vikt baserat på värdeökning och att jag de facto köpt mer på dippar senaste tiden. Har även rättat Orvana innehavets vikt som jag missat höja.

I Madalena ligger mäklare 72 (Credit Suisse) med dolda köp i skrivande stund på 75 cent och har tagit minst 565.000 aktier (ibland syns inte allt som omsätts har jag märkt vid andra tillfällen när folk ligger med dolda köp så det kan vara mer)

2 kommentarer:

  1. Vad tror du om platina och palladium nu? upp eller ner för och emot?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det där är jag ju sugen på. Problemen i Sydafrika gör ju att tillgängliga lager försvinner.

      Problemet för mig är att jag inte har något bra sätt att investera utanför Sydafrika. Finns några juniorer i Kanada med produktion som jag känner till sen länge. Men dom har välförtjänt dåligt rykte tycker jag. Bränt pengar på oväsentligheter och ständiga även för Kanada utspädande PPs.

      Radera