fredag 4 april 2014

Att hålla koll på

Vi vill inte se Ebola sprida sig till grannländerna Mali och Elfenbenskusten där Endeavour har två av sina gruvor. Jag har mitt innehav kvar intakt men detta är något jag håller koll på.

Mitt klart största innehav efter stora ytterligare köp direkt efter helårsrapporten (som inte är representativ) är Enterprise group, dvs infrastruktur underleverantör till olje gas industrin i Kanada. Ska försöka skriva lite mer om dom framöver men det är värt att notera att jag introducerats för dom av samma nyhetsbrev som var min källa för PEIX etanol. Han har idag klivit av nästan hela PEIX innehavet (bättre tajmat än mig för övrigt) och har Enterprise som sitt top pick. HEMSIDA

Kursen är attraktivt nedtryckt pga stor PP som precis gjordes. Här är en aktuell artikel om bolaget.

4 kommentarer:

  1. När köpte du Enterprise och till vilken kurs köpte du? Jag ser att den redan har gått väldigt bra, tror du inte att det då finns en stor risk för en kraftig rekyl?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ägt den i flera omgångar men aldrig så här tungt. Bolaget har dramatiskt förändrats sen ett par förvärv. Mitt snitt nu är ca 1 cad skulle jag tro. Nyhetsbrevsförfattaren jag refererade till (Schaeffer som verkligen vunnit mitt förtroende) gick ut med den som sitt top pick efter att han dubblat tidigare innehav via PPn nyss på 1 cad.

      Triggern jag ser är mycket höga vinster per aktie från och med Q1 2014 kort sagt låg värdering relativt EBITDA och EPS.

      Radera
  2. OB har du kvar dina EDV ännu?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har alla mina EDV kvar. Det är en mycket likvid aktie, jag skadar inte mig själv genom att tala om vad jag tycker man ska hålla lite koll på veckorna framöver. Förhoppningsvis inget som blir ett problem men jag tänkte jag kunde dela med mig av tanken, det är ju liksom vad bloggen handlar om till syvende och sist.

      Radera