söndag 2 mars 2014

Bra från Seeking Alpha om Dundee International

Artikel

Aktien tillhör de jag trejdar och jag sålde på nivåer lite under de idag för att sen köpa tillbaka lägre. Rapporten var dock bra och trots snabba 5% (i en aktie som är "tråkig") så har jag inte sålt denna vevan. Aktien har tagit stryk för HT2014 avtalen med tyska Posten men det utvecklas rätt väl och när den problematiken väl är över kan det bli en trigger för uppvärdering som jag inte vill missa. Uppenbarligen var det också fler än jag som noterade att det mesta går åt rätt håll.

Sen är det såna där räkneeffekter som jag gillar att hitta före marknaden (inbillar jag mig i alla fall...) som att ett tyskt kvalitetsbolag (vad gäller tillgångarna) som är noterat och har sina största utgifter (utdelningen) i CAD drar stor nytta av att CAD fallit kraftigt mot Euro.

Så summa är att jag åtminstone vill ha högre kurs och då kombinerat med en CAD som är starkare mot SEK för att jag ska börja trejda igen.

3 kommentarer:

  1. Är det inte dax för en kommentar angående Powertech?=) Jag gjorde snabba 30% där, och hoppar nog in igen på rekyl.
    Anser du att deras flaggskeppsprojekt blir för utspätt i det nya bolaget? Eventuellt kan fusionsförslaget locka fram bud från andra aktörer då man nu blir ett litet steg närmare finansiering, det verkar ju dröja fram till sommaren innan dealen går igenom. De flesta potentiella friare har nog också uppmärksammat senaste tidens positiva uttalanden från tillståndsmyndigheterna.
    /Sebbe

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så. Jag gläds över och gratulerar att du tjänat bra med pengar på PWE. Jag själv har kvar mina aktier, kanske inte minst då jag helt enkelt inte hade tid alls för börsen onsd-fre förra veckan. Ligger fortfarande efter vad gäller PWE och genomgång av nya läget.

      Radera
  2. Tack för det! Det var dock bara en liten spekulationspost jag hade i PWE =) Retligt nog så hade jag en säljorder inne på 0,085 dagen då nyheten kom, och själv var jag upptagen med annat och såg inte nyheten och att ordern gått igenom förrän efteråt, nåja en vinst är en vinst!
    Det kan nog bli fint ifall man får kliva in igen, det borde finnas möjlighet för ett bud från annan aktör.
    /Sebbe

    SvaraRadera