fredag 13 december 2013

Militärer är ett tveksamt släkte...

och vi kan nu läsa hur svenska FRA bokstavligen är nyttiga idioter, bulkinsamlare, åt CIA. Den enda nytta Sverige möjligen har är om man tror att USA ser oss som en av sina delstater vilket man troligen inte gör hur mycket FRA pinsamt slavar för dom.

Jag vill därför tillägna denna vackra nationalsång till FRA och påminna om vad som hände 1989


(Är lite stressad annars hade jag valt en lite mer "militäristisk" version av denna rockversion. Kan flika in att Ryssland är allt annat än perfekt men som jag en gång ofta repeterade om USA så säger jag att jag är glad att dom finns så världen inte helt spårar ut i dårskap)

1 kommentar:

  1. Hur folk kan tro de genom fjäsket skulle värnas av USA övergår mig speciellt som de själva ständigt uttalar att det handlar om försvara USA:s gränser och deras livsstil, gissa vilka som kan undvaras om det smäller på riktigt!

    Nä, forna sovjet hade inte en livstil jag trånar efter men jag är samtidigt glad de finns som motpol annars hade vi haft allt annat än den förkrympta friheten vi har idag.

    Har man några år på nacken har man ständigt fått höra hur korkade öststatare var, kunde de inte se vad som höll på att hända, angiveri och övervakning osv..

    Till de som fortfarande undrar finner de förklaringen till dumheten och hur östtstatarna tänkte om de ställer sig framför en spegel frågar sig själva hur mycket tryggare och trevligare vårt eget grovt överdimensionerade övervakningssamhälle är och varför reagerar de inte nu de som är betydligt klokare än forna lättlurade öststatare.

    Undrar varför C Bildt avlönas av svenska skattebetalare?

    SvaraRadera