lördag 21 september 2013

Denver Gold Forum 23-25 september

Länk

Alltid ett utmärkt tillfälle att uppdatera sig tidseffektivt på bolagen.

Jag har för övrigt lagt en del tid på PM bolagsstudier idag och jag vill aningen modifiera mitt kategoriska inlägg nedan (även om jag fortfarande tvivlar på att metallerna kommer springa någonstans i höst).

Det är slående att en del bolag har den attraktiva kombinationen av att verka kunna överleva säg någon månad av 1000 usd guld samtidigt som börsvärden vs EBITDA vid 1300 usd i vissa fall är på nivåer som får mig att studsa till.

Så jag kommer lägga en del tid på Denver presentationerna.

2 kommentarer:

  1. Några nya eller gamla favoriter såhär långt?
    /Sebbe

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inget jag direkt tänker skriva om nu men bolag som klarar av att sänka all in CC samt ligga under 1000 usd, fortsätta expandera i en miljö som denna och har ordning på balansräkningen imponerar ju.

      Dvs om det känns klart att ett bolag kommer överleva säg 1100 usd guld och tillsammans med andra fått värderingar som vid säg 1400 usd guld bara är några ggr kassaflödet ja då är det ju en intressant lottsedel med hyggligt låg risk som kanske vore bra att ha i portföljen med inte alltför hög andel. Ser vi så småningom säg 1900 usd guld igen av någon anledning så är det ju enkelt att räkna ut att uppsidan blir rätt stor.

      Men jag vill som sagt inte ha bolag som går under på resans gång om vi som jag tror riskerar få fortsatt dåligt guldpris en tid till.

      Så jag tänker som sagt sätta av lite tid och titta på presentationerna i veckan och trots allt fortsätta att försöka hålla mig uppdaterad på bolagen.

      Radera