fredag 16 augusti 2013

SIBA

Måste skriva av mig...

Jag håller som sagt på med aktier under stor del av min tid och jag har hygglig ekonomi och vi har som sagt haft möjlighet att välja bort alla former av skulder.

SIBA är ett företag som liksom många andra har kundkort och eftersom man är lite lokalpatriotisk (bor ju ett par km från Fabian...) så kändes det som ett bättre alternativ än MediaMarkt för oss.

Där började bekymren eller kanske snarare ilskan över företaget....

SIBA har valt ett system där alla kunder som skaffar SIBA kort måste ta en kredit hos Resurs Bank... Man måste skuldsätta sig genom faktura om man ska vara medlem (och få tillgång till deras erbjudanden)

Det innebär kreditprövning hos Resurs Bank som består av en sak: Förra årets löneinkomst.

Kort sagt, det spelar ingen som helst roll att jag saknar alla former av lån, inga betalningsanmärkningar, äger obelånat hus i Sverige är beredd att samarbeta för mer komplett kreditprövning etc.... Alla former av samtal med SIBA och Resurs bank, fruktlösa... eller snarare, rådet gavs att ha medsökande... vid 45 års ålder är jag alltså tillbaka i tonåren... pappa måste följa med och skriva under....

Jag är uppenbarligen inte god nog för Fabian Bengtsson och SIBA... Helt &¤#"¤-a otroligt.

3 kommentarer:

  1. Betala för varorna som vanligt folk, kontant?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förtydligade nog efter du skrivit. Men om man inte är medlem får man inte deras bästa priser vilket i helgen innebär 20% rabatt.

      Kort sagt "vanligt folk" får bra priser och jag får.... betala 25% mer...

      Radera
    2. Appropå bra erbjudanden hos företag där jag ändå är uppskattad kund... så bokade jag Thai's utmärkta vintererbjudanden som släpptes idag hos bl.a jade.se. 6800,- för vuxen och 25% rabatt för barn under 12 är ju riktigt bra runt jul/nyår.

      Omodernt företag, till skillnad från SIBA inte uppbyggt strikt för avbetalning och annan skuldsättning...

      Radera