lördag 24 augusti 2013

Jag vill se det innan jag tror på det!

”Vi socialdemokrater lovar att göra dina morgnar till ett helvete. I alla fall om du är ung och arbetslös.” Vallöftet formulerades i förrgår av partiets ekonomisk-politiska talesperson Magdalena Andersson i en debattartikel i Svenska Dagbladet.

”Vår vision är tydlig: Varenda ung kvinna eller man ska få känna känslan av en klocka som ringer vid 6-tiden när det fortfarande är becksvart ute. De ska hälla i sig en kopp kaffe och traska iväg mot en arbetsplats eller ett lärosäte som väntar på dem. Det kan kännas beskt – men vårt budskap till Sveriges ungdomar är enkelt: Vi står för en jobbigare morgon – men ett bättre liv.”

Hårda krav för att lyfta bidrag? Arbeta för pengarna? Imponerande men mycket svårt att tänka sig. Jag uppfattar socialdemokratiska väljare som alltid egoistiska och alltid intresserade av högre skatter för andra och högre bidrag till sig själva. Detta är absolut inte vad dessa egoister vill höra. Skönt att det bara är ungdomar gissar jag att många av S-väljarna tänker...

3 kommentarer:

  1. Fredrik L, om du lägger om ditt inlägg med någon form av spårbarhet som länk eller källa i texten som styrker påståendena så publicerar jag det.

    Jag länkade inte ovanstående artikel då det refereras till SVD som originalkälla och därför är lätt för alla att hitta.

    SvaraRadera
  2. Nja, det var ju kanske inte superviktigt och förslaget är väl typiskt lite barnsligt för ett ungdomsförbund men det väcker ju tankar om dubbelmoral och att begära av andra vad du inte själv är beredd att göra.

    http://www.expressen.se/debatt/tillat-kandisarna-betala-extraskatt/

    Orkar dock inte hyperlänka.

    Tar inte illa upp om du inte lägger ut, inlägget är väl mest en kul grej.

    SvaraRadera
  3. Jag kan inte ens hyperlänka... sitter och påbörjar långsam utfasning av Yahoos betydelse för mig vad gäller mer privat mail. Är ju inte fanatisk då jag inte vill lägga alltför mkt tid på det men norska Opera mail verkar ju vara ett hyggligt alternativ.

    Med tanke på hur fruktansvärt dåligt och irriterande Windows 8 är jämfört med 7an så borde man ju egentligen på allvar börja studera Linux också... och bloggar gör man ju på Googles plattform... Blir ett långsiktigt projekt.

    SvaraRadera