fredag 9 augusti 2013

Eagle Energy Trust Q2 rapporten och marknadsföring

Kommer en del från dom idag, dvs denna bloggen blir "pågående under dagen". Gissar ni med fördel även kan läsa Scoris blogg då han ju också är Örn ägare och dessutom sen längre tid tillbaka än vad jag är.

Snabbt skummande av rapporten säger att det ser precis så bra ut som jag hade hoppats på med stora viktiga utropstecknet att jag snabbt ser uppgifter om dramatiskt fallande "decline rates" på existerande källor dvs att producerande portföljen mognar vilket gör det billigare "att stå stilla" (vilket gör att pengarna istället kan läggas på att växa). Q2 produktionssiffran överraskar också mig med över 3000 boe per dag samtidigt som vi vet att effekterna av årets borrningar först kommer till stor del under innevarande Q3 vars rapport hela tiden varit mitt stora mål som trigger.

Ett litet höjt ögonbryn att dom inte höjer årsprognosen men jag personligen tror det är rätt klart att dom kommer snitta över 3100 fat dvs övre delen av intervallet. Men visst, varför inte spara den godbiten till Q3 rapporten när det bör vara uppenbart för alla. (Dessa meningar är som sagt jag som sticker ut hakan med gissningar, jag har aldrig facit...)

Även ytterligare fallande produktionskostnader och i en video grova antydningar om att horisontella borrningar kan förändra läget mer drastiskt.

Men jag behöver läsa och jämföra med förra rapporten etc, tar lite tid men försöker få ut så mkt som möjligt innan öppningen. Hela den här "offensiven" med marknadsföring är ju också mkt positiv.

En viktig sak att poängtera är att styrkan i Q2 ligger i att det just inte hänt så mkt vs Q1. Borrningarna av nya källor utförs säsongsmässigt under Q2 och kommer online under Q3. Sammantaget gör detta att man nog inte ska förvänta sig att Eagle rusar kursmässigt i närtid utan att det möjligen kan bli effekt av att analytiker drar slutsatser typ de vi diskuterar ovan vilket nog tar ett par dagar. Jag hoppas kunna rapportera om lite av det då.


Länk till själva rapporten:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar