fredag 12 juli 2013

Tog hem mina vinster i sista Dorchester igår.

Skäl:
- Naturgas har gått sämre än jag hoppats under senvår och sommar. Med fördröjning så kommer det slå mot Q3 utdelningen.
- Q2 utdelningen släpptes igår och var 20% lägre än jag hade väntat mig baserat på de starka naturgaspriser vi sett. Vi behöver se fulla rapporten för att förstå varför.
- Hemtagen vinst är bättre för mig än att ta del av vinsten som utdelning som i USA ofta kan beskattas oberäkneligt upp till 35% som i fallet ETE.
- USD har gått starkt och plussat på resultatet för mig, jag sänker gärna nu min exponering mot USD av den anledningen.
- Jag önskar höja likviditeten/ta vinster då börserna igen står högre. Målet är alltid att ha likviditet när det svackar.
- Som det känns nu så äger jag hellre tungt i Eagle Energy på energisidan.

2 kommentarer:

  1. Idag köpte man sig ett gäng Eagle, får hoppas att aktien hittar upp till gamla nivåer över 10usd igen. Annars är det fin utdelning som inte lär vara hotad närmaste tiden som man får in några kronor på :)

    Trevlig helg alla

    SvaraRadera
  2. OB (och ni andra) är ni hyfsade på TA? Jag tycker mig se ett gap på Aurcana-grafen kring 1,35, ska inte sådana ofta stängas förr eller senare? Har sålt min trading post och hoppas på att det gapet täpps :)
    /Sebbe

    SvaraRadera