söndag 14 juli 2013

David Rosenberg om USA ekonomin

Rakt ut, att lyssna på sånt här gör mig mer negativ till PM bolagen inför hösten. En stabiliserande USA ekonomi är mord för guld och silverbolagen.

Skräckscenariot är den utveckling vi såg för uranbolagen. Erfarenheten från det visar att vi isåfall skulle komma se år av malande utslagning tills i princip bara de största och stabilaste finns kvar (om än med aktiekurser som är mkt låga).

En annan erfarenhet är att själva metallen är en betydligt lugnare investering. Orsaken är som jag flera ggr varit inne på att bolagen äts upp både från sidan av svaga priser och stigande kostnader vilket inte metallen gör.

Kort sagt, att vara envist tungt investerad i PM kan vara direkt farligt och jag går nu från diversifiering under början av 2013 och negativ inför senvåren och sommaren till att nu bli alltmer tveksam inför hösten. Vad som är skoj är att många svenska aktiebloggare med mig fångat upp det ganska tidigt. Finns naturligtvis något riktigt rysarundantag vilket väl är speciellt störande när det är folk som försöker framställa sig som något annat än bloggare och amatörer vilket jag alltid varit ytterst noga med att påpeka att det är vad jag är...

Men kanske kan sånt komma att saneras av sig själv? (och då inte bara genom att usla resultat ger färre läsare) Speciellt i de fall då målgruppen inkluderar personer i Nordamerika där man som bekant gillar att skylla på andra och använda verktyget stämning i domstol såsom class act lawsuits.

Även om PM bolagen så småningom tar fart igen i en okänd framtid när kanske världen går från naturligt tillstånd av deflation bekämpat av penningtryckande till svårbekämpad inflation... ja då gäller det att ha någonting kvar. Bara den som följt råden att ligga i princip fullinvesterad i fel typ av bolag under vår och sommar lär behöva de första 100% bara för att komma tillbaka till utgångsläget... och ärligt talat känns det som att a) katastrof eller b) inflation är runt hörnet i den viktiga amerikanska ekonomin? Om inte, hur länge har man råd att lyssna på de som inte såg riskerna? Oavsett om det nu är KWN eller svenska "wannabees" i "mäklar förklädnad"...

27 kommentarer:

  1. I mina drömmar så skapar Ryssland och Kina en ny valuta som är bunden till guld. Tror dom är duktigt less på att USA trycker nya pengar hela tiden.
    För vem vill sitta på en hög med dollar när man bara ser värdet gå ned?

    Let the Dream come true!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo fast vad dom då gör är ju inte bara att utmana USD utan också att sätta en begränsning på sin egen penningpolitik och om något så tror jag politikerna har blivit ännu mer förtjusta i att kunna reglera sin ekonomi med politiska beslut och centralbanksbeslut.

      Sen har Kina mer eller mindre tydligt visat att dom inte är intresserade av att byta ut USD mot guld i stora mängder... Kommer du ihåg allt snack om att Kina skulle sätta ett stopp för guldpriset på vissa nivåer... och att enda orsaken att Kina inte köpte massivt i guld var att dom var rädda för att priset skulle explodera uppåt?

      Nu har det funnits goda chanser att bygga på guldreserv och med den sedan våren mycket tydliga indiska inställningen till deras "1000 ton/år" import så lär chansen fortsätta finnas.

      Vad jag försöker återigen göra är att peka på att det de facto finns risk att förlora väldigt mycket pengar om man lyssnar för mycket på de som säger att man ska ligga 100% i små PM juniorer som håller på att få slut på pengar... oavsett vilka de nu är. Man måste ha förmåga att lära av tidigare cykler i liknande branscher och utan att påstå sig ha facit i alla fall ha förmågan att identifiera risker med trender som ser ut att kunna vända...

      Radera
  2. Du har helt.
    Med bunden menade jag att man binder den till en viss del.
    Kanske att guldet täcker en viss del. Vill man öka penningmängde så får man också köpa mer guld.
    Ja med facit i handen så skulle man ha sålt sina PM aktier till julen 2010.
    Men nu är det ju alltid lätt med facit i hand.
    Ja vi får se om kineserna nu köper för allt vad tygeln håller?
    Däremot så borde ju snart silverproducenterna kunna sätta sitt eget pris.
    Varför låta en pappersmarknad sätta priset på ditt silver när du kan sälja det högre med tanke på efterfrågan.
    Ett nytt opec inom silver vill jag se :-)

    Jag minns allt för tydligt hur världen skulle så utan uran och att kineser skulle dammsuga marknaden på uran.
    Aktierna gick bananas och man sålde ju försent som vanligt.

    Kan gas och olja och i Usa/Kanada bli nästa sektor att gå bananas?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja med facit i hand så kan man alltid peka på det absoluta datumet men det är inte mänskligt att klara av. Att undvika att sitta hela vägen ner i en trend eller i ett bolag i takt med att nyhetsflödet rullar in är däremot högst mänskligt om man inte blir religöst gift med bolag eller sektor.

      Det är något vi alla ständigt behöver jobba med mer eller mindre för att komma så nära det där absoluta datumet som möjligt utan att för den delen bli avskakad i vanliga rekyler.

      Radera
    2. Sen skulle jag åtminstone vilja att du funderar över silvermarknaderna (och guld) i termerna av att det här med pappers och fysiska marknaden, att det där snacket mest är försäljarsnack från Sprott och liknande som vill sälja in främst silver för att skapa en hysteri.

      Det är solklart att industriell silverkonsumtion är mycket lägre än vad som produceras. För mig är det också solklart att det silver som går till mynt och ETF investeringar är högst volatilt så att ett "underskott" snabbt kan förbytas till ett överskott genom att ETF läcker ut istället för att växa.

      Ska vi prata fysiska marknaden så är det väl egentligen:
      Produktion - industriell efterfrån och kanske - mynten då de sällan smälts tillbaka... och det blir gissar jag ett klart och tydligt ÖVERSKOTT i den fysiska marknaden (dvs borträknat "pappersmarknaden" om vi nu ska tro på propagandan att SLV etc inte är backat av metall)

      Radera
    3. Jag tror inte USA-Kanada olja är nästa sektor att skena men vem vet... vi har en situation där efterfrågan på olja troligen ökar med växande ekonomi och där import av Brentolja ersätts av inhemsk WTI olja men också en situation där produktionen ökar rejält i Nordamerika pga shale oljan.

      Olja är en stor sektor för att gå i taket, visst det har hänt tidigare, men notera hur Sprott valde ut silver framför guld då det var en mycket mindre marknad...

      Hotet mot sektorn förblir som jag ser det att Brent faller och drar ner WTI. Det är i alla fall det jag ser som hot mot mina placeringar i sektorn.

      Vad jag tror och hoppas är att vi framöver ser kurvan över WTI olja plana ut så att WTI kontrakt 2014 och spot WTI närmar sig varandra. Jag har inget direkt emot att det blir på säg 100 usd som är ett utmärkt pris att få idag och att lägga hedgar/hedgeintervall.

      Radera
    4. En möjlig sektor som jag håller med Scoris om att den skulle kunna bli superhet och även bollat en hel del med honom är de relativt små bolag som bygger pipelines och då speciellt i västra Kanada.

      Det är inga jättebolag och det känns inte osannolikt att dom kan få ett avsevärt uppsving vilket skulle kunna ge "pricing power" vilket skulle kunna ge mycket goda vinster.

      Till del kan det nog motverkas av arbetskraftsbrist så lönerna för svetsare i Kanada lär nog inte direkt backa.

      Radera
  3. Jag är lite tvehågsen, ekonomin går bättre än förväntat men t ex så verkar inte bostadsmarknaden ha bottnat överallt. Och då stöds allt av ZIRP och QE med 85 miljarder per månad. Läget känns inte så stabilt att detta kan tas bort, Ben snackade om att minska till 40 miljarder per månad. Vad händer då? Hur höga räntor klarar ekonomin av?

    Guld och inte minst bolagen har varit usla i år. I USA verkar guld mest vara en fear eller inflation trade, i Asien är det mer att man ej litar på banksystemet och det finns en klar koppling till ökat välstånd, dvs motsatsen råder mot väst där pengar söker sig till tillgångar som bostäder och aktier. Eller kort sagt, Asien korrelerar positivt guld/välstånd, i USA är det tvärtom, lite förenklat. Det är i Asien (Japan undantaget) som den fysiska efterfrågan finns.

    Kanske är det mesta av GLD-utförsäljningen klar nu, jag tror vi ser guld 1200-1400 resten av året, på längre sikt är det naturligtvis svårare att gissa.

    SvaraRadera
  4. Hej OB!

    Om jag minns rätt har du varit väldigt tveksam till ShadowsStats tidigare. Har du lust att förklara lite mer vad det är som du inte tror stämmer med deras statistik?

    Läste en intressant artikel nyligen: http://www.caseyresearch.com/cdd/pulling-back-the-curtain-on-phony-government-statistics

    Två punkter:

    The government reports its 2012 deficit as $1.1 trillion. If you calculate the deficit using generally accepted accounting principles, as publicly traded companies in the US are required to, the deficit would be $6.6 trillion.
    So far in 2013, the Federal Reserve purchased 90.5% of the US government's net issuance of debt.

    Deras inflationsberäkningar är ju också intressanta:
    http://www.shadowstats.com/alternate_data/inflation-charts

    /Henrik

    SvaraRadera
    Svar
    1. Godmorgon Henrik,
      Du har bättre minne än jag dvs jag vet inte direkt vad du syftar på att jag har skrivit om Shadowstats och det var länge sedan jag läste deras hemsida. Jag har nog skrivit både positivt och negativt under åren och definitivt justerat åsikter i takt med nyhetsflödet.

      Jag är börsplacerare och en rätt kortsiktig sådan därför att man på börsen under bara några månader i bl.a råvarubolag kan förlora väldigt mycket pengar.

      Shadowstats har ju som jag ser det alldeles rätt i att USA och många andra avviker från den typen av bokföring av t.ex framtida kostnadsåtaganden som man påtvingar företag för pensioner m.m. Det är som jag ser det ett allvarligt och långsiktigt problem som i princip bara kan lösas genom att man på sikt reformerar systemen för att förändra åtagandena....

      Vad gäller deras inflationsdata och ännu mer prognoser så kan jag konstatera att dom har ett väldigt dåligt track record i de idag kanske 3-5 år gamla intervjuer som jag lyssnade på hos Puplava vid FSN och som handlade om att inflationstakten skulle accelerera dramatiskt under 2010-2013 eller kort sagt att vi sedan något år skulle vara i hyperinflation i USA.

      Om de absoluta siffrorna årsinflation och deras sätt att räkna högre än de officiella siffrorna genom att justera tillbaka de beräkningsmetoder som bl.a Clinton ändrade så skulle jag så här i efterhand konstatera att jag tycker dom har en poäng MEN
      1. Det verkar isåfall handla om en högre årlig MEN stabil siffra snarare än accelererande och den innebär isåfall vissa fördelar för staten på medborgarnas bekostnad genom att bidrag etc inte räknas upp, löner hålls igen vs inflation i offentlig sektor och att tillväxten och produktiviteten överdrivs.
      2. Det andra konstaterandet i det sammanhanget är att vi pratar om något som är subjektivt snarare att någon mätmetod är objektivt rätt... dvs per definition för att man på 70-talet hade annorlunda viktning och justering av siffrorna för t.ex tekniska förbättringar gör ju inte det gamla till rätt och det nya till fel som något självklart. Men det jag har läst så har Shadowstats absolut poänger i sina åsikter om det nya systemets svagheter.

      Jag vet bara inte om just den mätförändringen kortsiktigt gör USA instabilt och jag tycker det är klart att det inte döljer en underliggande accelererande inflation på kort sikt.

      Det rimliga för mig är att fortsätta att följa nyhetsflödet löpande och försöka låta bli att förlora pengar på kraftiga kort eller medellånga trender på börsen och när jag klarar av det försöka tjäna pengar. Att inte ta onödiga risker när oddsen inte ser bra ut och det är just en sådan situation jag har försökt varna för när det gäller PM bolagen och senaste bloggen handlar om att jag inte ändrat åsikt utan fortsatt ser klara risker.

      Radera
    2. Sånt här menar jag... höjd pensionsålder till 70 år i USA. Sånt kan snabbt förändra "skulderna för framtiden" dvs åtagandena som är gjorda av ett land:

      http://www.gpo.gov/fdsys/pkg/BILLS-113hr1160ih/pdf/BILLS-113hr1160ih.pdf

      Vi har gått och går den vägen i Sverige. Det är ju nödvändigt... och vi kommer se mycket mer av sådant. Titta på en svensk akutmottagning, vad vi behöver där är högre egenavgifter, dvs att det fortfarande är klart subventionerat men att vi får bort folk som bara vill ha någon att prata med som idag pluggar igen akuten för det den är till för och skapar långa väntetider.

      Speciellt olämpligt är också högkostnadsskydd som sätter kostnaden ur spel för de som missbrukar sådant som landets akutmottagningar.

      Återigen, om bio kostade 10,- per film i centrala Stockholm så skulle vi ha svår brist på biografer och ett tips är att rätt lösning då inte är att bygga ut fler... och för den delen inte att höja priset till 20,- och maximera det någon behöver betala per månad till 100,-

      Radera
  5. Har du OB någon kommentar till raset i Sandstorm Metals?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det skulle isåfall vara att det börjar mer och mer se ut som att dom har gjort royalty streams med bolag som är lite för svaga..

      Raset startade ju med ekonomiska problem för Donner Metals (kopparstreamen) och idag kom besked om problem för Colossus där dom har en platina stream.

      Slutligen så konstaterar jag att likviditeten i Sandstream inte ser lysande ut nu bl.a pga bristen på pengar från Donner.

      Men det är ett obelånat företag med erkänt duktig ledning.

      Radera
    2. palladium stream ska det ju vara med Colossus...

      Radera
  6. Hej jag har två frågor till dig.

    1 Sandstorm Gold och Sandstorm Metals är det samma ägare bakom?

    2 tycker du att Avino är en bättre investering än Aurcana i dags läge? om man vill investera i något silver bolag?

    SvaraRadera
    Svar
    1. 1. Ja det finns nog likheter i ägarbilden men framförallt är det samma ledning.
      2. Respektive bolag har olika starka sidor. Aurcana's styrka är att La Negra är en helt annan kvalitetstillgång och större produktion än Avino kan nå. Avino´s styrka är som jag ser det en ledning som är duktig på att hålla i pengar och göra det absolut bästa av sina förutsättningar.

      Men som sagt, silverproduktionen är större i världen än industriell+myntefterfrågan. Skillnaden måste plockas upp av nettoinvesteringar från ETF's och vad jag ser är risken att ETF's snarare är nettosäljare än nettoköpare och det är grunden till min lätta tveksamhet till silver på kort sikt vilket för aktuella aktieinvesteringar är det enda intressanta för mig.

      Radera
  7. http://www.midasgoldcorp.com/i/pdf/fs/2013-05-15-FS.pdf

    Hej Ob. Du gjorde detta med Lydian förut, tror att du kallade det burnrait?
    Har du tid att titta på detta och säga vad du tycker..det gäller Midas.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju enkelt gjort men jag ska krångla till det med en förklaring. Vad det handlar om är att hålla isär begreppen utgift och kostnad i bokföringen. Dvs pengar försvinner ur kassan även om dom inte är listade som kostnad i resultaträkningen dvs när dom som vid borrningar klassas som investeringar.

      Så vi behöver titta på kassan mellan några kvartal och se hur mkt som försvinner. Du gav mig länken som visar Q4 2012 och Q1 2013 och där försvann nästan 10 mcad och det fanns kvar knappt 10 mcad vilket indikerar att om dom tänker jobba på samma sätt så är pengarna slut före sista juni 2013 och PP extremt sannolik.

      Men förutom länken som du gav så behövs även newsrelease sidan för att se om dom dragit in pengar mellan Q4 och Q1 (svar nej där) och för att se facit om det blev någon PP... och javisst, man har varit aktiva och under senvåren dragit in pengar.

      Utan att fördjupa mig så säger rubrikerna 15+10 mcad in vilket borde räcka för året ut ganska exakt.

      http://www.midasgoldcorp.com/s/news.asp?DateRange=2011/01/01...2013/12/31

      Jag har hört mkt positivt om detta projektet men jag måste ju sätta minus för managements sätt att hantera pengarna för att undvika utspädning. Samtidigt är det plus då de dragit in starka partners och trots allt lyckats få in pengar...

      Radera
  8. Hej. Tittar in här o ser att du ändrat uppfattning rejält sedan något år eller två, vad gäller Guld o Silver pris o miningbolagens framtid.
    Annat var det förr med Oceana, Orvana, Avion mfl, det var tider det.
    Jag är inte så påläst men vad har ändrats senaste åren vad gäller efterfrågan på Guld o Silver, finns det enligt dig för mycket utbud nu o har inte investerare något behov av att diversifiera sig i Guld o Silverrelaterat framöver tror du?
    Är orsaken till att Guld har stigit så mycket senaste tiotal åren utagerad nu?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju egentligen lite för mycket begärt att jag ska få till en smidig sammanfattning på den frågan.

      Kanske är just det viktigaste jag kan säga att jag ju helt enkelt följer nyhetsflödet och justerar mina placeringar + att jag tycker man måste vara mycket mer flexibel och kortsiktig när det går så fort ned för den som är felaktigt sektorallokerad.

      Jag började researcha högavkastande bolag på allvar i julas och skrev vad jag själv tycker helt exemplariskt om min tilltagande känsla av att det kändes som att trenden inte längre var med oss och att det inte bara var en blipp och jag började vikta över gradvis för att under senvåren inför sommaren ha fasat ut i princip alla PM aktierna (men inte metallen guld som faktiskt är tungt innehav för mig)

      Nästa stora fråga från dig är ju makro och det har jag också skrivit om med fokus på USA ekonomin och hur shale olja och gas innebär stora stora fördelar på landets handelsbalans när man fasar ut import och hur det påverkar budgetunderskottet. Jag tror en stabiliserande USA ekonomi är svårt att förena med guld bull market.

      Under hela våren så har jag också pekat på Indiens betydelse för guld och varnat för vad regeringen där höll på med. Det är som du kanske vet ett stort tema nu.

      Jag har bytt "tema" flera gånger under min börskarriär. Jag tror man måste ha den förmågan för att bli framgångsrik och om något så behöver jag bli ännu bättre på det. Som bloggare är jag i alla fall stolt över hur jag kommunicerat mot läsarna 2013. Jag har stuckit ut huvudet och varit klar snarare än att helgardera mig och inte våga skriva fullt ut vad jag tänker och jag har haft tämligen rätt. Jag har aldrig varit så tydlig i mitt bloggande om ett "temaskifte" som denna gång.

      Ytterligare en sak jag poängterat väldigt hårt är att PM bolagen inte bara jobbar mot pris utan att kostnadsinflationen kommer knäcka bolag som Atna om inte guld fortsäter rusa uppåt. Guld backade och effekten blev dramatisk och snabb. De sämsta bolagen ryker först, många lär följa pga kostnadstryck (inklusive högt oljepris) om guld ligger säg under 1400 kommande 12 månader vilket jag gissar det kommer göra.

      Kommer PM bolagen igen i närtid? Kanske, återigen, guld och bolagen är totalt olika saker, titta på metallen uran vs bolagen minus Cameco. Bolagen är mosade men för metallen så kommer det att se ut som en överdrift uppåt och en överdrift nedåt under något år.

      Poängen är att utsikterna för 6 månader uselt klimat räcker för att jag inte ska vilja vara med... 3 månader räcker, 1 månad räcker..

      Jag har ingen ideologisk bundenhet till guld, zink, uran, olja, kvävegödsel, naturgas, rare earth men det är ett faktum att marknaden verkar sätta dom i bullmarkets under en tid för att sedan ge dom en baksmälla man helst ska undvika.

      Så ja... jag har gradvis sen årsskiftet övertygats om att vi är i baksmällefasen och tittar vi på hur dom utvecklas så går det att förlora kopiöst med pengar. Dvs det är som jag ser det ett helt annat risk vs reward läge i bolagen nu än för 2-3 år sedan. Skyhögt mycket högre risk. Kolla på Colossus Minerals igår...

      Radera
  9. Tack för intressant resonemang, jag förstår att du uppdaterar dig på ett exemplariskt vis. Jag själv känner mig trög att byta spår när man fastnat i något.
    Jag inbillar mig fortfarande att Guld o Silver kommer ralla vidare kanske främst pga pengatryckande världen över och ny oro över världsekonomin.
    Är shale olja o gas eran i USA av den magnituden att de kan vända USAs budgetunderskott tror du, intressant isåfall?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag försöker ju bli bättre och ett par gånger har jag med rätta fått kritik för att jag inte varit klar nog under processen när jag ändrat åsikt (det är ju alltid en lång process).

      Om guld och silver så var mitt resonemang att som med annat så följer jag hela tiden utvecklingen och världen snurrar allt fortare... dvs jag kan inte utesluta att det drar iväg igen men jag ser det inte på kort sikt och det gör att jag i princip nöjer mig med mitt trögrörliga stora innehav av själva metallerna.

      Om shale olja och gas så är det absolut av den storleken att det rubbar USA ekonomin rejält. Förutom själva oljepriset så har du stora spin off effekter på infrastrukturen, enorma investeringar och för bytesbalansen så är det ju rena nettopengar vilket ju kan illustreras med gamla poängen hur skogsindustrins export är mer värd än Volvos per krona då i princip allt av skogsindustrin kommer från Sverige medans Volvo tar mkt insatsvaror från utlandet. När det gäller gas så har du dessutom den stora fördel all form av tung industri får av kraftigt lägre energikostnader än Europa och Asien. Fördelarna av shale oil och gas kommer på väldigt många plan. Jag har även diskuterat hur det gjort USA till stjärnan i klassen på CO2 utsläpp medans EU importerar den smutsiga kol USA inte längre behöver.

      Radera
  10. Hej igen OB,

    Två snabba frågor angående vad du skrev förut:

    "Jag tror en stabiliserande USA ekonomi är svårt att förena med guld bull market."
    Varför måste det vara så? Ta t.ex. åren 2002-2007 då ekonomin återhämtade sig från IT-kraschen och guld låg i en fantastisk bull-market. Varför skulle det inte kunna hända igen?

    "Dvs det är som jag ser det ett helt annat risk vs reward läge i bolagen nu än för 2-3 år sedan."

    Var det inte 2-3 år sedan man skulle ha sålt? Så länge man har koll på bolagens kostnader och kassa känner jag att risk/reward är mycket bättre idag. Det är ju nu det är billigt! Finns ju bolag som handlas under sitt kassavärde idag och tillgångarna i backen får man på köpet.

    Mvh, Henrik

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är bara en bloggare och privatinvesterare, jag har inte facit men har hållit på rätt länge och när jag bloggar så försöker jag få ut det budskap som jag själv följer snarare än att försöka övertyga någon om att jag har precis rätt. I alla fall så är det målet.

      Dvs jag äger inte en mängd guldbolag själv och motiverar varför jag inte gör det så att ingen läsare ska säga som dom sa när jag klev av basmetaller för många år sedan att jag inte var tillräckligt tydlig, eller för den delen när jag sålde Orvana. Dvs jag försöker vara maximalt tydlig utan att bli för argumenterande om att jag nödvändigtvis skulle ha rätt.

      Fast ett antal månader och stor del av 2013 har vi facit på och successivt kommer vi få ännu mer facit. En av mina huvudpoänger är ju att om man ligger fel i brant nedåtgående marknad så riskerar man behöva enorma uppgångar när vändningen väl kommer för att komma tillbaka till noll.. en annan huvudpoäng är att jag följer PM noga och inte har någon prestige blockering att gå in igen om jag tror läget ändrar sig. En tredje huvudpoäng är att jag de facto har väldigt mycket PM metall.

      Radera
  11. Ok, tack för svar även om vi tror olika. För mig har det inte hänt så mycket makromässigt i världen sedan 2011 som skulle vara negativt för PM vilket har gjort att jag legat kvar vilket givetvis är varit fel när man har facit.

    Prova förresten att logga in på din hemsida med Google Chrome. Då får du det här:

    Google Chrome har blockerat åtkomsten till den här sidan på originalbraila.blogspot.se.
    Innehåll från www.meteoprog.hu, en känd distributör av skadlig programvara, har infogats på den här webbsidan. Om du besöker den här sidan nu är det mycket troligt att din dator drabbas av skadlig programvara.
    Skadlig programvara leder till bland annat identitetsstöld, ekonomisk förlust och permanent borttagning av filer

    /Henrik

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är ju i Ungern under sommaren. Websidan du nämner är inte bekant. Jag har haft några påbörjade bloggar om ungerska fastighetsmarknaden men ska ta en titt på vad jag lagt in med Ungern som ursprung. Kan inte vara så mkt...

      Tack för tipset!

      Radera
  12. Jag har raderat utkastet om den ungerska fastighetsmarknaden med mäklarlänkarna. Det var ju inte publicerat så ingen skada bör ju vara skedd mer än själva varningen. Läser man mer på Google om själva varningen så verkar den hemsidans varning ju inte heller vara så aktuell vilket får mig att undra om dom lägger ut varningar tämligen lättvindigt och låter dom ligga.

    Vad som är värre är att när jag loggar in på Blogger som är en Google tjänst så varnar dom inte mig och förser mig inte med någon information eller verktyg.

    Nåväl, det jag kan göra har jag gjort, dvs radera allt med ungerskt ursprung...

    SvaraRadera